A turizmusból élő cégek is megérezhetik a brexitet

politics Horizontal REFERENDUM Campaign memorabilia is pictured on the jacket of a man as he attends the world premiere of the film 'Brexit: the Movie' in London's Leicester Square, on May 11, 2016, ahead of the EU referendum in Britain on June 23, 2016 /
Menni vagy maradni?
Vágólapra másolva!
Aggódnak a turizmusban érdekelt cégek Nagy-Britannia Európai Unióból való kilépési szándéka miatt – írta pénteki számában a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A napilap a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján azt írta, hogy az Egyesült Királyság állampolgárai a legnagyobb utazók közé tartoznak a világon: 2015-ben csaknem 66 milliószor utaztak külföldre, 682 millió napot töltöttek el a célországokban, és 39 milliárd fontot (16 669 milliárd forintot) költöttek.

Mint kiemelték:

Európában a németek után ők költik a legtöbbet utazásaik során,

így az európai turizmus számára nem mindegy, hogy a gyenge font hosszabb távon visszafogja-e a brit turisták vásárlóerejét.

Forrás: AFP//Justin Tallis

A Világgazdaság cikke szerint a magyar turizmust és vendéglátóipart is érzékenyen érintené a brit utazók elmaradása vagy költekezési hajlandóságának csökkenése.

Bár tavaly a brit turisták kevesebb mint 1 százaléka kereste fel Magyarországot, a szigetországbeli turisták forgalmának növekedése a legdinamikusabb – írta a napilap, kiemelve: a brit látogatók száma 2010-hez képest kétharmadával, a vendégéjszakák száma háromnegyedével nőtt.

A tavaly Magyarországra látogató 588 ezer brit turista összesen 72,3 milliárd forintot költött itt, vagyis egy utazó egy nap alatt mintegy 24 ezer forintot. A britek magyarországi turisztikai kiadásait tekintve – folyó áron – 2010-hez képest 87 százalékos emelkedést mért a KSH – írta a lap.