Hatósági eljárást indított a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a Tigázzal szemben a társaság késedelmes fizetés esetén alkalmazott gyakorlata miatt. A hivatalhoz csaknem 1500 panasz érkezett, hogy előzetes értesítés nélkül behajtási költségátalányt alkalmaz a szolgáltató.
A Tigáz nem jelezte sem a hivatalnak, sem felhasználóinak, hogy élni kíván ezzel a lehetőséggel, és nem kezdeményezte üzletszabályzatának megfelelő módosítását sem. Az energetikai hivatal június 10-én egyeztetést kezdeményezett a szolgáltatóval.
Az egyeztetés után a Tigáz közleményében ismerte el, hogy bizonyos esetekben hibásan alkalmazta a jogszabályt.
A hivatal most azt vizsgálja, hogy a Tigáz pontosan milyen fogyasztói körben, mekkora mértékben, milyen feltételekkel és tájékoztatás mellett alkalmazza a társaság a behajtási költségátalányt.
Mi az a behajtási költségátalány?
A behajtási költségátalány az a forintösszeg, amelyet a jogosult a követelése behajtásával kapcsolatos költségei fedezetéül igényel a kereskedelmi ügyletből eredő fizetési kötelezettség teljesítésének késedelmekor. A szabályozás a vállalkozások, valamint a vállalkozások és a szerződő hatóságok közötti kereskedelmi ügyletekre, ezen ügyletek ellenértékének kiegyenlítéseként teljesített valamennyi fizetésre kiterjed. A behajtási költségátalány követelésének lehetőségét egy európai uniós jogszabály hazai átültetése alapozza meg. A jogszabály nemcsak az energiaszektorra vonatkozik, a törvény és az irányelv célja a fizetési fegyelem erősítése.