Minden idők legnagyobb magyarországi beruházása az új Mercedes-gyár

Szijjártó Péter
Budapest, 2016. július 29. Markus Schäfer, a Mercedes-Benz termelésért és beszerzésért felelős igazgatója (b) és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kezet fog a minisztériumban tartott sajtótájékoztatón 2016. július 29-én. Új autógyárat épít a Mercedes kecskeméti gyára mellé. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Az új üzem az évtized végén kezdheti meg a termelést, ezzel a Mercedes-Benz részesedése a magyar GDP-ből kétszeresére is nőhet, az export bővüléséhez pedig 3 százalékkal járulhat hozzá. Marcus Schaefer, a Mercedes-Benz termelési igazgatója azt mondta: a meglévő kecskeméti üzem jelentős szerepet játszott a cég globális sikerében, ezért is döntöttek egy újabb felépítéséről.
Vágólapra másolva!

Új gyárat épít már meglévő üzeme mellé a Mercedes-Benz Kecskeméten. Az 1 milliárd euróból felépülő gyár minden idők legnagyobb magyarországi zöldmezős beruházásának számít – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a gyár építésének bejelentéséről szóló sajtótájékoztatón.

A gyár az évtized végére épülhet fel – mondta Markus Schaefer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja. A termelés beindulása után 2500 ember dolgozhat az üzemben,

a beruházással 3 százalékkal fog nőni a jelenleg a magyar export 3,2 százalékát kitevő, gyár autóiból származó kivitel.

Markus Schäfer, a Mercedes-Benz termelésért és beszerzésért felelős igazgatója és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter fog kezet Forrás: MTI/Máthé Zoltán

2010 óta 24,3 százalékkal nőtt az ipari teljesítmény, amiben az autóipar húzóágazat, hiszen a feldolgozóipari kibocsátás 31 százalékát adja – mondta Szijjártó Péter. A jelenleg működő Mercedes-gyár a magyar GDP 0,2 százalékát adja, ez a részesedés megduplázódhat az új üzemmel. Szijjártó Péter arról is beszélt:

egy autóiparban létesített munkahely 5-6 munkahelyet is teremt a beszállítók körében,

így a gyárban létesülő 2500-nál jóval több munkahely is létrejöhet. A német cég 1 milliárd eurós beruházását a magyar kormány 12,9 milliárd forinttal támogatja.

Marcus Schaefer a bejelentésen arról beszélt: a Mercedes 10 új modellt fog bevezetni a piacra a következő egy évben. Úgy fogalmazott:

egy új gyár építése ugyanazon a telephelyen alátámasztja a gyár sikerességét,

a 2008-ban alapított kecskeméti gyár nagyban hozzájárult a Mercedes globális sikeréhez, itt ugyanis több mint félmillió autót gyártottak le.

Kitért arra, hogy múlt hónapban a Mercedesnek sikerült megelőznie minden versenytársát értékesítésben és növekedésben is. De a csúcson fenn is kell tudni maradni, a vállalat ezért élvonalban van a legfontosabb autóipari trendek, az autonóm vezetés, elektromobilitás, konnektivitás területén is – mondta.

Egy kész Mercedes-Benz CLA-modell a kecskeméti szerelőüzemben, 2013 szeptemberében Forrás: MTI/Ujvári Sándor

A kecskeméti telephely megérdemelte a döntéshez szükséges bizalmat, a magyar kormánnyal, a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA) és a kecskeméti önkormányzattal kiváló együttműködést alakítottak ki, ami újabb fejezetet nyit meg a Mercedes-Benz sikertörténetében – tette hozzá.

Szijjártó Péter beszámolt arról, hogy

a kormány komoly fejlesztési kötelezettségeket vállalt együtt Kecskemét önkormányzatával.

Megépítik a multimodális közlekedési csomópontot a kecskeméti vasúti pályaudvarnál, a városban új kerékpárutakat építenek, megkezdik az 54-es út négysávosítását az M5-ös autópálya és a Mercedes-Benz gyára között. Ezenkívül befejezik a kecskeméti északi elkerülőút építését, és megkezdik a kecskeméti katonai repülőtér fejlesztését, hogy azt kereskedelmi, civil célokra is lehessen használni – fejtette ki.

Soha nem tapasztalt harc a beruházásokért

A külgazdasági miniszter azt mondta:

a magyar gazdaság összteljesítményét alapvetően meghatározza a nemzetközi vállalatok bizalma,

és sikeresnek nevezte a kormány célkitűzését, hogy Magyarország Közép-Európa termelési központja legyen, hiszen az elmúlt hat évben a magyar ipar teljesítménye 26,3 százalékkal nőtt. Hozzátette, a gazdaság gerincét az autóipar jelenti, tavaly az ágazat termelési értéke rekordot döntött, és az idei első 5 hónapban további 5 százalékkal 3349 milliárd forintra bővült. Ezzel az ágazat az ipari kibocsátás 31 százalékát képviseli, 157 ezer embernek ad munkát, 13 százalékkal többnek, mint tavaly év végén.

A miniszter szerint miközben politikai és gazdasági következményekkel járó, eszeveszett sebességű változások zajlanak a világban, Magyarország elmondhatja, hogy az országban az emberek és a befektetett tőke is biztonságban van; a beruházásokért folytatott soha nem tapasztalt kemény harcba a magyar kormány eredményesen kapcsolódott be. Az európai helyzet távol áll a normálistól, korábban biztonságosnak hitt helyeken a terrorfenyegetettség növekedése, a no-go zónák létrejötte tükrözi, hogy milyen sérülékeny és sebezhető lett a világ – jegyezte meg.

Szijjártó Péter arról is beszélt: a bejelentés

újabb sikert jelez a magyar–német stratégiai partnerség és barátság területén,

az összes külföldi működő tőke negyede Németországból származik, a Mercedes-Benz beruházása már a hetedik autóipari beruházás az idén Magyarországon.