Ezt tegye, ha pórul járt a H&M-nél

H&M ruhabolt
WEST HOLLYWOOD, CA - MAY 12: A general veiw at H&M 2016 Place Of Possible launch at H&M Sunset Strip on May 12, 2016 in West Hollywood, California. John Sciulli/Getty Images for H&M/AFP
Vágólapra másolva!
Az elmúlt napokban sokan panaszkodtak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál amiatt, hogy a H&M üzletlánc nem teljesítette a kedvezményes online megrendeléseket. A hatóság szerint vita esetén kizárólag bíróság vagy békéltető testület dönthet arról, hogy érvényes-e a szerződés, és ha igen, akkor milyen feltételekkel. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint viszont a H&M-nek teljesítenie kell azokat az ügyleteket, amelyekben már ténylegesen visszaigazolta a terméket az eredeti áron.
Vágólapra másolva!

A H&M a honlapján számos terméket

90-190 forintos áron kínált rövid ideig,

amelyekből a fogyasztók rengeteget meg is rendeltek és számukra azokat vissza is igazolták. Később a vevők sorra kapták az értesítést a rendelések törléséről.

A H&M rövid ideig nagyon olcsón kinálta termékeit, amire rengetegen le is csaptak Forrás: AFP/2016 Getty Images/John Sciulli

Az NFH-hoz benyújtott panaszok arról számolnak be, hogy online megrendelésüket követően minden részletre kiterjedő és névre szóló visszaigazolást kaptak a vásárlók, azonban a megrendeléseket utólag törölték – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

A kereskedő automatikus visszaigazoló email üzenete még nem feltétlenül tekinthető elfogadó nyilatkozatnak, tehát nem biztos, hogy érvényes a megrendelés – közölte a NFH.

Békéltető testület vagy bíróság dönthet

Érvényesnek tekinthetőek azonban azon elfogadó nyilatkozatok, amelyek kellő részletességgel tartalmazzák a szerződés lényeges elemeit, így például az eladási árat, a megrendelő nevét és szállítási címét, a termékek részletes adatait (név, méret), illetve a kereskedő adatait. Az hatósághoz egyébként főleg ilyen panaszok érkeztek.

Lényeges, hogy vita esetén kizárólag bíróság vagy békéltető testület dönthet arról, hogy érvényes-e a szerződés, és ha igen, akkor milyen feltételekkel.

Forrás: AFP/Larry Busacca

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint a H&M-nek teljesítenie kell azokat az ügyleteket, amelyekben már ténylegesen visszaigazolta a terméket az eredeti áron. Ezzel szemben az üzletlánc csupán 15 százalékos levásárlási kedvezményt ígér a következő vásárlásnál.

A fogyasztók által a közösségi oldalakon oly sokszor hivatkozott és kiposztolt, cég részéről adott korábbi írásos tájékoztatás szerint is: "Véglegesített rendelés esetében a csomag után fizetendő összeget, a visszaigazoló e-mailben feltüntetett végösszeg alapján kell kiegyenlíteni".

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a H&M figyelmét, hogy teljesítenie kell a már véglegesített megrendeléseit az eredetileg vállalt áron.

Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha

a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban

és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá – közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.