Magyar cég lett az Apple egyik zászlóshajója

2016.09.14. 11:31

Egy magyar startup applikációja is feltűnik az Apple egyik reklámjában, amellyel a kaliforniai cég iPad Pro tabletjét népszerűsíti. A Shapr3D csapata is kiállítóként jelen van a San Franciscó-i TechCrunchon: a magyar startup alapítója, Csanády István az Origónak elmondta, az a céljuk, hogy a saját fejlesztésű CAD-rendszerük legyen a legnépszerűbb a világon.

A Shapr3D egy háromdimenziós modellező (CAD) applikáció, amelyet az Apple csúcstabletjére optimalizáltak. Az iPad Pro egyik zászlóshajójáról van tehát szó, hiszen a kaliforniai cég többek közt a magyar fejlesztők applikációjával reklámozza a tabletjeit

A magyar fejlesztőcsapat nem először jár San Franciscóban, a startupvilág zarándokhelyén. A cég ügyvezetője és alapítója, Csanády István szerint fontos, hogy a startupok felkészülve érkezzenek egy ilyen jelentőségű kiállításra, és az sem árt, ha maguk is előre leszerveznek jó pár szakmai programot, találkozót, hiszen a sült galamb még Amerikában sem repül senkinek a szájába. „Általában csak két-három év múlva derül ki, hogy egy találkozó megszervezésére fordított energia végül megérte-e, vagy sem.” 

Erős növekedést tudhat maga mögött a Shapr3D, elmondásuk szerint minden fontosabb mérőszám – beleértve a havi aktív felhasználószámot is – havonta megduplázódik. Az alkalmazás felhasználóinak száma ugyan nem publikus, de az alapító elmondta, hogy ha ilyen ütemben tudnak tovább növekedni, akkor néhány hónapon belül az ő CAD-rendszerük lesz a világ egyik legnépszerűbb ilyen alkalmazása. 

Nagy célokat tűztek ki

Az a céljuk, hogy letaszítsák a trónról az AutoCAD-et, a piacvezető mérnöki tervező rendszert. Csanády szerint a világon csak egyetlen olyan hely van, ahol nem hisznek a trónfosztás lehetőségében, ez pedig épp Kelet-Közép-Európa. A Shapr3D-ben megvan mindaz, amivel egy ilyen tett véghez vihető.” 

Az Origo a háromnapos TechCrunchról és a részt vevő magyar startupokról a Magyar Nemzeti Kereskedőháznak köszönhetően tudósít. 

KAPCSOLÓDÓ CIKK