Az AMC Nonprofit Kft. létrehozásának célja, hogy egy önálló szervezetnek nagyobb érdekérvényesítő képessége és lehetősége van a magyar termékek nemzetközi szintű elismertetésében – mondta el az Origónak az AMC vezérigazgatója. Lipcsey György úgy fogalmazott, hogy
a földművelésügyi tárca ezen az intézményen keresztül hangolja össze Magyarország közösségi agrármarketing tevékenységét,
illetve a kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó szervek munkáját.
Lipcsey György hozzátette, hogy az AMC a mozaikszerű működést és ezzel együtt a sokszereplős feladatot hangolja össze, amely hatékonnyá és hatásossá teszi a külpiaci és belföldi promóciót.
Az összehangolt munka lehetővé teszi, hogy a jövőben eredményesebben juttassuk piacra a magyar termékeket és termelőket a nemzetközi kiállításokon és vásárokon. Ez azt jelenti, hogy egyre nagyobb számban jutnak piaci lehetőséghez, ezzel biztosítva az export folyamatos növekedését – mondta.
Kifejtette, hogy a mezőgazdaságban és az élelmiszer-gazdaságban
évente mintegy 25 külföldi kiállításra juttatják el a magyar agrárium különböző termékeit,
és szakmai szempontból a világ legjelentősebb rendezvényein megjelennek.
Az AMC-nél jelentkező termelők, gazdálkodók és cégek kedvezményes részvételi díj ellenében kapnak lehetőséget a bemutatkozásra.
Az AMC közösségi standjaikon, kiadványaikban, tájékoztató anyagaikban is módjukban áll a termék megjelentetésére, népszerűsítésére.
Lipcsey György szerint a nemzetközi kiállításokon való megjelenésnek nem csak szakmai szempontból van súlya,
hanem országimázst formáló hatása is jelentős,
így érhető, hogy több szervezet összehangolt munkájára van szükség a sikeres szerepléshez.
Az AMC vezetője elmondta: a Miniszterelnökséghez tartozó agrárügyekért felelős államtitkárság és a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Nemzetgazdasági Minisztérium kötelékében működő Nemzeti Külgazdasági Hivatal, a Külgazdasági és Külügyminisztérium mind olyan állami szereplők, melyeknek fontos szerepe van abban, hogy az országot képviselő kiállítók megjelenése további eredményekhez vezessen. Külföldi kiállítások esetén az AMC kiemelt partnere a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. – tette hozzá.
Az AMC a külföldi, nemzetközi kiállításokon kívül nagy figyelmet szeretne fordítani a belföldi fogyasztásösztönző és szemléletformáló kampányaikra is. Lipcsey György elmondta, hogy
már csaknem 30 szakmai szervezettel és a különböző terméktanácsokkal is szoros, egymást erősítő és támogató együttműködést alakítottak ki.
Kiemelte, hogy "csak együtt, közösen tudnak sikeresek lenni, a magyar termékek belföldi értékesítését, és nemzetközi piacokon való megjelenését illetően."
Az AMC és a szakmai szervezetek együttműködését a Közösségi Agrármarketing Kódex határozza meg,
amely az együttműködők közös céljait és érdekminimumát fogalmazza meg, vagyis a magyar termékek ismertebbé tételét, a rendelkezésre álló források hatékony felhasználását és a közös marketingtevékenység összehangolását.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával elsősorban a belföldi szakmai kampányokban dolgoznak együtt, amelyeknek közös célja a versenyképesség növelése és a dömpingárak elleni küzdelem. Mint Lipcsey fogalmazott,
a korszerű marketing eszközök és módszerek felvonultatásával javítanak az agrárvállalatok eredményein.
Az AMC vezetője szerint az összefogás jó példája a hatásos és sok szereplőt elérő dinnyekampány, amelyhez hat áruházlánc is csatlakozott.
Az adott időszakban 15-30 százalékkal növekedett a kampányban résztvevő üzletláncok árbevétele,
70-80 ezer fogyasztót direkt módon elérve.
Ez pedig a vásárlók mellett leginkább a magyar dinnye termelőknek kedvezett. – Az almakampányt is hasonlóképp szervezzük meg – mondta az AMC vezetője, aki szerint:
a kiváló minőségű hazai alma népszerűsítése, az egészséges táplálkozásra való figyelemfelhívás és a termelők versenyképességének javítása a céljuk.
A Nemzeti Agrármarketing Program
A szervezet kiemelt feladata a Nemzeti Agrármarketing Program (NAP) megalkotásában való részvétel, amely az FM szakpolitikai programja. A program kidolgozásában a minisztériummal együttműködésben az Agrárgazdasági Kutató Intézet, valamint a Közösségi Agrármarketing Kódexet aláíró szakmai szervezetek vesznek részt. A NAP négy pillérre épül: a kül- és belpiaci lehetőségek feltárására, kihasználására; a fogyasztói bizalom és a fogyasztói tudatosság növelésére; a magyar élelmiszerek ismertségének, megkülönböztethetőségének javítására; valamint a közösségi marketing lehetőségek kihasználására. A NAP célja, hogy a meghatározó termékpályák köré csoportosítva (infografika) a szakmai szervezetekkel együttműködve megtervezze és költséghatékony, számon kérhető és transzparens módon végrehajtsa a 2017-2020 közötti időszakban szükséges marketing kommunikációs szakmai teendőket.