Már jövőre épülhet az új Duna-híd

Új Duna-híd Komárom és Révkomárom között
Vágólapra másolva!
Megjelent az új Duna-híd kivitelezésre kiírt közbeszerzési ajánlati felhívás. Az eredményes közbeszerzési eljárás után a nyertes kivitelezővel a szerződéskötés most decemberben várható. A híd építése 2017 év elején el is kezdődhet. A híd és a hozzá tartozó fejlesztések 2019-re készülnek el.
Vágólapra másolva!

A 600 m hosszú, egypilonos, ferdekábeles híd megépítése mérföldkő lesz a magyar–szlovák Duna szakaszon – írja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Az Európai Bizottság mintegy 100 millió euró támogatást hagyott jóvá a két Komáromot összekötő új híd építésére. Szlovákia ebből 47,6 milliót, Magyarország 52,5 millió eurót kap.

A projekt teljes költsége meghaladja a 117 millió eurót

(mintegy 36 milliárd forint) – írja a Napi.hu

A teherforgalom Vámosszabadi–Medvedov irányából 53 km, míg Parassapuszta–Sahy irányából 180 km hosszú kerülővel tud áthaladni a magyar és szlovák határszakaszon. A Komárom és Komárno (Révkomárom) között megépülő híd a magyar oldalon az 1. számú főutat köti össze a szlovák oldalon a 63. számú főúttal.

Az új Duna-híd, a kapcsolódó új határátkelő megnyitása és a megépült komáromi déli elkerülő út további jelentős tranzitforgalmat vezet majd le az országhatár irányából.

Az új híd forgalomba helyezését követően a teherforgalom az M1 autópályától települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti szennyezése. Komárom mentesül a tranzitforgalom alól, gyorsabb és biztonságosabb lesz az átkelés a hídon, a város pedig élhetőbbé válik.

Új Duna-híd Komárom és Révkomárom között Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.


Az új közúti hídon kétszer egy sávos főút vezet át, a meglévő vasúti hídtól 170 méterrel, a városközpontban lévő közúti Erzsébet hídtól pedig 2,8 kilométerrel nyugati irányba épül meg. A híd teljes hossza 600 méter, a fő nyílás 252 méter hosszú.

A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel. A híd öt nyílásból áll, melyek közül három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren található. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 méter.

A hídon kerékpárút és gyalogosjárda, valamint a belterület közelsége miatt közvilágítás lesz.

Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.

A magyar oldalon egy 1,3 kilométer hosszú út is kiépül, csatlakozva a már megépült 131. számú főúthoz, amely Komáromot délre kerüli el. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz, egyik az ipartelepi kerékpárút felett, a másik a Koppány vezér út felett.

Az új híd és a csatlakozó útszakaszok forgalomba helyezése 2019 őszére várható.

Magyarország és Szlovákia közösen eredményes pályázatot nyújtott be a híd és a hozzá csatlakozó útszakaszok uniós forrásból történő megvalósítására.

A beruházás koordinátora Magyarország, a fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a szlovák Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásában valósul meg, 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrás felhasználásával.