Kommentek: egy magyar startup átvállalja a felelősséget

2016.09.29. 11:19

Bő egy hónap alatt több mint félezer felhasználóra tett szert a ChimeIn, amely azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a felhasználók minden egyes internetes oldalhoz hozzá tudjanak szólni, ráadásul a fejlesztéssel a felelősséget is átvállalja a tartalomszolgáltatóktól.

A ChimeIn egy olyan böngésző kiegészítő, illetve mobil applikáció, amellyel minden egyes weboldal kommentelhetővé válik, ahogy az az alábbi képen is látható:

Így épül be a Chrome-ba a ChimeInForrás: Origo

A kiegészítő letöltésével a felhasználók megkapják a ChimeIn kommunikációs felületét, ami az épp megnyitott oldal mellett nyílik meg, egyfajta saját közösségi kommenthálóként, összekötve az adott tartalom olvasóit.

Az Origo legtöbb cikke hozzászólható, de vannak olyan hírportálok, illetve egyéb oldalak – például webshopok, vagy akár kormányzati oldalak –, ahol nincs lehetőség hozzászólni a tartalomhoz. Ez utóbbit lovagolná meg a ChimeIn, amely a technológiai korlátozások lebontásával hozna létre újfajta közösségeket.

A hasonló témák iránt érdeklődőket kötnék össze

A startup alapítói azt szeretnék elérni, ha az internetezők állandóan kommunikálhatnának azokkal, akik hasonló témájú oldalakat látogatnak. Olyan közösségek alakulhatnának így ki, amelyek a többi hálózattal szemben nem a meglevő kapcsolatokra épülnek, hanem a témára, amiről az adott oldal szól.

Ha ezt a magyar fejlesztést megszeretik a felhasználók, és valóban elterjed a világon, akkor irgalmatlan mennyiségű hozzászólás fog keletkezni minden egyes órában. Ezek moderálását pedig meg kell oldani, ahogy tisztázni kell a felelősségi viszonyokat is.

A moderálás több szinten valósul meg: a látogatók „jelenthetnek” hozzászólásokat, illetve, ha a honlap tulajdonosa regisztrált, neki is van joga azonnal eltüntetni hozzászólást, válaszolta az Origónak Kovács-Bernárdt Tamás, a ChimeIn alapító-cégvezetője. Ugyanakkor a jelentett, vagy a tulajdonos által eltüntetett hozzászólásokat a ChimeInnél is ellenőrzik, és nem tüntetik el az általában negatív tartalmat. Küldetésünk a pártatlan szabad véleménynyilvánítás biztosítása” – írta a cég alapítója.

Ki felel a kommentekért?

A weblapok hagyományos kommentszekcióit a honlap tulajdonosai hozzák létre, így az ott keletkező kommentek is a honlap részévé válnak, azokért a honlap tulajdonosa a felelős.

„A tartalomszolgáltatók nagy része azért nem alkalmaz kommentszekciót, mert az munkát és felelősséget jelent. Így viszont nem jut hozzá a felhasználói visszajelzésekhez, és kimarad a felhasználók dialógusából, amit máshol fognak lefolytatni. Ezt szeretnénk mi megoldani a felelősség átvállalásával, mint külső szolgáltató, illetve szükségtelenné tenni egy oldal adott esetben makulátlan grafikai külsejének degradálását” – válaszolta Kovács-Bernárdt Tamás.

Ne csak a hírekhez lehessen hozzászólni!

A cégalapító szerint a hozzászólások tipikusan hírkommentek, ugyanakkor úgy véli, hogy a véleménynyilvánításnak van egy új dimenziója is, ahol nem csak hírekhez lehet hozzászólni, hanem bármihez, akár egy Ikea kanapéhoz, vagy egy önkormányzati intézkedéshez is.

A szolgáltatást hivatalosan nyár végén indították el, jelenleg több mint 500 felhasználójuk van. A ChimeIn a legismertebb böngészőkbe tud beépülni (ChromeMozillaSafariMicrosoft EdgeOpera), valamint van androidos és iOS-es verziója is.

KAPCSOLÓDÓ CIKK