Svéd nagyágyú a márkastratégák csúcstalálkozóján

Vágólapra másolva!
Valami nagyon van a svédeknél, ezt viszonylag régóta tudjuk. Zeneileg, a filmiparban, a dizájnban, a mindennapi életben. Beugrik az ABBA, az Ace of Base, a Volvo, az IKEA, Ingrid Bergman és még sorolhatnánk. Hogy a napsütéses órák viszonylag kis száma, a tenger vagy a jó ételek teszik? Nem tudni. Mindenesetre XVI. Károly Gusztáv alig tízmilliós országa elképesztően csúcsra járatva tevékenykedik. Ugyan miért lenne kivétel ez alól a reklámszakma?
Vágólapra másolva!

A világ egyik legnagyobb és legmenőbb reklámügynökségi flottájában, az Ogilvy szárnyai alatt dübörgő INGO Stockholmnál kevés izgalmasabb kreatívkommuna létezik. A reklámszakma Oscar-díj-átadójának számító cannes-i seregszemlén az INGO-t a világ harmadik legjobb ügynökségének választották. Munkáik közül az egyik legutóbbi és legismertebb a Svéd Turisztikai Hivatal számára készített The Swedish Number névre keresztelt díjnyertes kampány. Ez volt az az akció, amelyben

Svédország kapott egy olyan telefonszámot, amelyet bárki felhívhatott, és egy véletlenszerűen kiválasztott svéd emberrel cseveghetett.

Így hívták fel a figyelmet Svédországra és a svéd emberek pozitív hozzáállására.

Az INGO stratégiai vezetője, Josefine Billström szerint „az egyre rövidebb figyelmi küszöbértéket csak hatásos vizuális tartalommal lehet meghódítani. A fogyasztóval való interakció lehetőségét magán hordozó digitális reklám egy új gondolkodásmódot igényel. A márkáknak a kommunikáció során a mindennapi életben megtapasztalható élményeket (useful experience) kell tudni nyújtani." A szakember szavait támasztja alá egyébként a Columbia Business School kutatása is, amely szerint

a fogyasztók több mint 80 százaléka hajlandó többet fizetni a kiemelkedő élményért.

És erre jutottak a BrandFestival grémiumának magyarországi kommunikációs és kreatív nagyágyúi is. A régió egyik legjelentősebb kommunikációs és marketingszakmai csúcstalálkozójának tematikáját kialakító találkozókon a szakemberek egyetértettek abban, hogy a kommerciális érték egyre inkább a kreatív tartalomfejlesztésben és a fogyasztóval való kapcsolatteremtésben testesül meg.

A 15 éve dübörgő BrandFestival szakmai kereteit, témáit meghatározó "master mind" találkozókon az ügynökségi, tartalomszolgáltatói és megrendelői oldal vezetői közül gyűlnek össze harmincan azért, hogy valóban aktuális és releváns gondolatok, kihívások és kérdések mentén álljon össze a rendezvény.

Ennek eredménye az is, hogy az idei fesztiválra meghívást kapott és ellátogat a fent említett Josefine Billström is, a sokszoros díjnyertes INGO részéről.

Így már csak néhány nap és a márka- és vállalati stratégiák iránt érdeklődők akár személyesen is feltehetik a kérdést az egyik legkomolyabb szaktekintélynek, hogy vajon mi az a szívdöglesztő valami ott fenn, északon a svédeknél...