Tizedével nőtt a bevétel az autópályadíjból

autópályadíj
A megelőző évhez képest 18 százalékkal több éves éves e-matricát vásároltak elővételben decemberben a járművezetők.
Vágólapra másolva!
A növekedés két matricatípusnak, az évesnek és a megyeinek köszönhető.
Vágólapra másolva!

Idén az év elejétől október 28-ig 7,1 százalékkal több e-matrica kelt el Magyarországon, mint tavaly ilyenkor, a bevételek pedig 9,2 százalékkal nőttek. Az értékesített darabszám 11 037 745, míg az eladási érték 56,192 milliárd forint volt – írja a Magyar Idők a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató adataira hivatkozva.

A növekedés két matricatípusnak köszönhető: az évesnek és a megyeinek.

Mindkettő esetében 14 százalékkal több kelt el, mint tavaly. Az éves matricák száma közel 330 ezer, az ebből származó bevétel 14,3 milliárd forint volt. A megyei matricákból 1 507 698 fogyott, amiből több mint nyolcmilliárd forintos bevétele keletkezett a szolgáltató cégnek.

A megyék közül szokás szerint Pest megyében kelt el a legtöbb, csaknem 890 ezer, a bevétel ott meghaladta a 4,8 milliárd forintot.

Százezernél több matrica Fejérben és Győr-Moson-Sopronban fogyott, hatvanezer és tízezer között 11 megyében forgalmaztak, míg Veszprémben tízezernél kevesebb kelt el.

Tizedével nőtt a bevétel az autópályadíjból Forrás: MTI/Kovács Attila

Járműkategóriánként a személygépkocsikat és kisteherautókat lefedő D1 kategóriás matricákból kelt el a legtöbb: 9 814 978 darab, a bevétel pedig megközelítette a 43,2 milliárd forintot. Az összes matrica 57,9 százalékát vásárolták magyarok, 42 százalékát külföldiek.