Miért lett még kedvesebb Önhöz a bankja? Ez lehet a magyarázat

Bank
Budapest, 2012. március 19. Banki munkatárs segít egy ügyfélnek a XIII. kerületi Petneházy utcában lévő OTP Ingatlanpont ügyfélszolgálatán. Az iroda kínálatában egyaránt szerepelnek az OTP Csoport tulajdonában lévő használt és új építésű, valamint korábbi hitelek fedezetéül szolgáló ingatlanok, továbbá külső piaci megbízások is bővítik portfolióját. MTI Fotó: Soós Lajos
Vágólapra másolva!
A bankoknak jó okuk van arra, hogy speciális ajánlatokkal kössék magukhoz a prémiumügyfeleket, de ezekkel az ajánlatokkal az átlagosnál nagyobb összegű megtakarítással vagy jövedelemmel rendelkezők maguk is igencsak jól járhatnak. Mitől lesz valaki prémiumügyfél, és mivel kap többet a többieknél? 
Vágólapra másolva!

A bankok már régóta megkülönböztetik a legvagyonosabb ügyfeleiket az átlagosaktól, az utóbbi években azonban nagyon megnőtt a jelentősége a privátbanki ügyfelek és a „sima" lakossági ügyfelek között található, úgynevezett prémiumügyfélkörnek. A pénzintézetek speciális szolgáltatáscsomagokat állítanak össze az átlagosnál vagyonosabb vagy nagyobb jövedelemmel rendelkező ügyfeleknek –

ők azok, akiket ha sikerül hűségessé tenni, máshol tartott pénzüket is becsatornázni, jelentősen javíthatják az ügyfélportfólió minőségét.

A prémiumügyfelek jellemzően kiváló adósok, érdeklődnek a különlegesebb termékek iránt, hajlandóak a nagyobb kockázatvállalásra, és nem utolsósorban több ezer milliárd forint értékű vagyon felett rendelkeznek. Hűségükért cserébe pedig olyan szolgáltatásokat kínálnak nekik a bankok, amelyek az átlagos lakossági ügyfelek számára nem vagy csak nehezebben érhetőek el –

így igazi win-win szituációról beszélhetünk, mindkét fél jól jár.

Az, hogy a bankok vadásznak a prémiumügyfelekre, abból is jól látszik, hogy az elmúlt években úgy léphettünk a legegyszerűbben szintet, ha elfogadtuk saját bankunk ajánlatát – abban ugyanis biztosak lehetünk, hogy amint teljesítjük a feltételeket (vagy akár csak megközelítjük őket), meg fognak keresni minket egy remek ajánlattal.

Mitől lesz valaki prémiumügyfél?

Ezek a feltételek bankonként változnak, nagyjából azonban be lehet lőni, kit tartanak prémiumügyfélnek a hazai pénzintézetek.

Ha rendelkezünk 5–10 millió forintos megtakarítással, akkor biztosan kiemelkedünk a mezőnyből

– bár van olyan szolgáltató is, ahol nagyobb összegű, természetesen rendben törlesztett hitellel is jogosulttá válhatunk különleges bánásmódra.

Banki munkatárs segít egy ügyfélnek Forrás: MTI/Soós Lajos

Ha nem a nagy összegű megtakarítással, akkor

a komolyabb jövedelemmel is ugorhatunk szintet:

ennek mértéke is eltérő az egyes bankoknál, de általánosságban havi 350–600 ezer forintos (nettó) jövedelemnél irányulhat ránk nagyobb figyelem.

Ezektől a számoktól azért el lehet térni: ha valaki régi, megbízható ügyfele a banknak, akkor könnyen előfordulhat, hogy akkor is felkeresi egy ügyintéző, ha csak közelíti a hirdetményben szereplő feltételeket. Egy másik lehetőség: előfordul, hogy a 35-40 évnél fiatalabb ügyfelek esetében alacsonyabban húzzák meg a határt, akár 2-3 millió forintos megtakarításnál vagy 250 ezer forintos nettó fizetésnél is prémiumügyféllé válhat az, aki a következő években gyaníthatóan meg fogja ugrani a feltételeket.

Mi jár annak, aki prémiumügyfél?

Ahogy a belépési küszöb, úgy a kínált szolgáltatások palettája is változó az egyes bankoknál, de nagyjából azért tudható, mire számíthatunk. A prémium-bankszámlacsomag például gyakorlatilag mindenhol garantált – ennek feltételei jellemzően kedvezőbbek a normál lakossági számláknál, sokszor számlavezetési díjat sem kell fizetni a feltételek (nagyobb összegű megtakarítás vagy beérkező jövedelem) teljesítése esetén, vagy legfeljebb csak kedvezményes havidíjat vonnak le.

Jellemzően ingyen vehetünk igénybe netbankos, mobilbankos szolgáltatásokat, ingyen utalhatunk vagy vehetünk fel készpénzt.

Akár egy komolyabb (dombornyomott, érintő) bankkártyát is adnak a számlához 0 forintos éves kártyadíjjal, a gold bankkártyák pedig jellemzően kedvezménnyel, akár 50 százalékos éves díjjal érhetőek el.

Jellemző még a kiemelt figyelem: ez lehet akár saját tanácsadó is, de szinte biztosan jár a személyes ügyintézésnél a soronkívüliség a bankfiókokban.

A legjobb, ha egy kijelölt, személyes bankárt kapunk, aki így mindig tisztában lesz az igényeinkkel, helyzetünkkel.

Segítséget nyújtanak pénzügyeinkhez, segítenek eligazodni a termékek között, a befektetési döntések meghozatalánál vagy a megfelelő hiteltermék kiválasztásánál.

A bankok vagyontervezési, -kezelési szolgáltatást is nyújthatnak, és különösen a befektetéseknél jellemző, hogy az élethelyzetnek megfelelő, személyre szabott portfólió összeállításában segítenek a prémiumügyfeleknek. Jó esetben nem várják meg, hogy mi jelentkezzünk: ismerve befektetéseinket, a bankárok maguk keresik meg az ügyfeleket, ha úgy látják, érdemes valamit változtatni portfóliónkon.

Ezenfelül még találhatunk más szolgáltatásokat is a prémiumcsomagban: van, ahol díjmentesen vezetnek nekünk egy értékpapírszámlát, máshol egy havidíj nélküli devizaszámla jár az ügyfeleknek.

A hiteleknél egyébként is jellemző, hogy a magasabb jövedelem igazolása esetén kedvezőbb kondíciókat kínálnak,

így kézenfekvő, hogy a prémiumügyfeleknek kedvezményes kamatok, a magasabb jövedelemhez illeszkedő magasabb hitelkeret és egyéb előnyök járjanak. Olyan szolgáltató is akad, aki egyedi devizaárfolyamot kínál a prémiumügyfeleinek.

A cikk megjelenését a CIB Bank támogatta!