A Facebook 2020-ban hagyja le az újságokat

Egy átlagos amerikai internethasználó egy órája, Facebook
Vágólapra másolva!
A közösségi médiában elköltött reklámpénz nagyjából 4 év múlva fogja megelőzni a papíralapú újságok hirdetési bevételeit.
Vágólapra másolva!

A Facebooknak és (verseny) társainak hirdetési bevételei évente 20 százalékkal nőnek. Ezzel az ütemmel 2019-re 50,2 milliárd dollárnál fognak járni, megközelítve az akkor mintegy 50.7 milliárdos újságos hirdetési piacot. Egy évre rá pedig már be is előzhet a közösségi szektor – írta a CNBC.

A közösségi szektor részaránya az online reklámpiacon belül is növekedni fog. 2019-re 20 százalékra fog dagadni a jelenlegi 16 százalékról.

Egyre fontosabb Forrás: AFP/Rodrigo Buendia

„A közösségi felületek lettek a mobiltechnológia elterjedésének egyik legnagyobb nyertesei" – olvasható Zenith piackutató vállalat jelentésében. „Sok embernél már ez a platform számít a társasági élet fő színterének és az elsődleges hírforrásnak is. A reklámok pedig szépen beépültek a hírfalba, és sokkal hatékonyabbak, mint a zavaró bannerek."

Csak, ahogy a GDP

Egyébként a teljes globális reklámpiac is növekvőben van, idén és jövőre is 4,4 százalékkal fog gyarapodni a Zenith szerint. Ez azt is jelenti, hogy

a nyugati világ politikai bizonytalanságai nem voltak negatív hatással a szektorra.

A növekedési ütem 2018-ban is 4,4 százalékos lesz, '19-ben pedig 4,1 százalékos – áll a hírportálon.

„A hirdetésekre elköltött globális szumma 2010 óta stabilan gyarapszik, és tartja a 4-5 százalékos éves növekedési ütemet, nagyjából lekövetve a globális GDP változását. „A gazdasági válság előtt ez nem így volt. Akkoriban a reklámpiac sokkal intenzívebben változott. Ha a GDP nőtt, a hirdetési piac a sokszorosával nőtt, ha csökkent, akkor pedig a sokszorosával erodálódott" – írja a jelentés.

Egy másik kistigris: az online videó

Nagyon gyorsan nő a online videó szegmense is, nagyjából évi 18 százalékkal. 2019-ben valószínűleg már évi 35,4 milliárd dollárt fognak internetes mozgóképekhez köthető reklámokra költeni világszerte, amivel jócskán lehagyják majd az akkor kb. 25 milliárdnál tartó rádiót.

A televízióhoz képest viszont még mindig óriási lesz a lemaradásuk.

„Az online videó a mobileszközök térnyerésének, a szélessávú internet terjedésének, és a telefonképernyők fejlődésének haszonélvezője" – áll a jelentésben. „A márkáknál teljesen általános az eszköz használata, mint a tévés kampányok komplementere, de ki még nem váltják vele a televíziót, amely még 2015-ben is ötször nagyobb szeletet hasít majd ki a reklámtortából."