Hatszáz férőhelyes elektromos motorvonatokat vásárol a MÁV

nk20141015
A MÁV-START Zrt. első új Flirt motorvonata forgalomba állítása előtt Budapesten, a Keleti pályaudvaron.
Vágólapra másolva!
Negyven ilyen vonat beszerzésére írtak ki felhívást. A kormány korábban 150 milliárd forint uniós forrást különített el a fejlesztésre. Várhatóan minden fontos iparági szereplő érdeklődik majd, így élénk versenyre számítanak.
Vágólapra másolva!

Az új járműveket egyebek között a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér utasai használhatják majd – írja a Magyar Idők. A MÁV-Start kiírása nem tér ki arra, hogy a gyártók egyszintes vagy emeletes járművekkel pályázzanak. Elméletileg mindkét megoldás megvalósítható, hiszen ha a jelenleg használt FLIRT motorvonatokból hármat egymás után kapcsolnak, akkor az ülőhelyek száma meghaladja a 600-at. Emeletes járművekkel fele olyan hosszú szerelvény elvisz ennyi embert.

Ilyen FLIRT motorvonatokat használnak jelenleg Forrás: MTI/Marjai János

Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója a lapnak elmondta,

megéri emeletes járműveket beszerezni,

mert azoknak az egy ülőhelyre jutó tömege húsz százalékkal, az élettartamköltsége pedig csaknem ötven százalékkal alacsonyabb a hagyományos szerelvényekénél, így olcsóbb a fenntartásuk. A MÁV-Startnak

az elővárosi forgalomban csúcsidőben 380-460 ülőhelyet kell biztosítania egy-egy szerelvényen.

A cikk szerint a piaci várakozásokhoz képest hónapokkal később, december 5-én született meg a pályázati felhívás az elővárosi motorvonatokra, míg az ajánlatok benyújtására alig több mint egy hónap jut, a határidő 2017. január 13. Az Alstomtól a Bombardier-n és a Stadleren át a Siemensig várhatóan minden fontos iparági szereplő érdeklődik majd, így élénk versenyre számítanak.