Hazug reklámok miatt bírságolt a GVH

Arc Krém Bőr Trend Egy kis kényeztetés neked is jár! Így hozd bombaformába az arcbőrödet az ünnepekre
Vágólapra másolva!
A versenyhivatal összesen több mint 20 millió forintra bírságolt két céget, amelyek valótlanul állították, hogy az Ultherapy elnevezésű szolgáltatás kedvező hatású és hatékony eredményekkel jár.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Gemini-Tel Híradástechnikai Tervező, Szolgáltató és Kereskedelmi Bt., valamint a Solennis Orvostechnikai Kft. 2013 novemberétől a GVH döntésének meghozataláig tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott több online és nyomtatott sajtótermékben, valamint honlapjain.

Megtévesztették a vásárlókat

A vállalkozások bizonyítatlan, azaz

megtévesztő állításokat tettek, amikor azt hirdették, hogy az Ultherapy eljárás a valaha kifejlesztett leghatékonyabb és legkíméletesebb módszer,

ugyanolyan hatású az arcbőrre, mint egy plasztikai sebészeti beavatkozás, 4-5 hónap alatt eléri teljes hatását, ami a páciens életmódjától, genetikájától függően mínusz 10-15 évet jelent, alkalmazásával gyors és látványos hatás érhető el, illetve az eredmény évekig tart.

Nem volt sok egyezés a reklám és a valóság között Forrás: Thinkstock

A versenyhivatal közlése szerint

a kommunikációban megjelenített előtte-utána fotók nem tükröztek valós helyzetet.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. Súlyosító körülményként értékelték egyebek mellett, hogy a beavatkozás hatásosságáról életszerűen csak használat közben lehetett meggyőződni, a jogsértő gyakorlat hosszabb ideig tartott és jelentős számú fogyasztót ért el, valamint az üzenetek erőteljességét, hangsúlyosságát.

A Gemini-Tel-re a társaságra kiszabható maximális bírságot, több mint 9,5 millió forintot, a Solennis-re pedig 10,5 millió forint bírságot szabott ki a GVH.