A vártnál kisebb lesz a bevétel növekedése a Danone-nál

danone joghurt
Budapest, 2011. március 31. Egy munkás rendezi a kész termékeket a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. Keresztúri úti telephelyén, ahol exkluzív sajtótájékoztatóval egybekötött gyárlátogatást szerveztek. A Danone Kft. budapesti telephelye savanyított tejkészítmények (tejföl, kefír, natúr és gyümölcs joghurtok, probiotikus joghurtok és tejdesszertek) gyártásával foglalkozik. A cég vezető helyet foglal el a magyar friss tejtermékek piacán és szintén piacvezető a friss joghurt kategóriában. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
A vártnál gyengébb negyedik negyedéves európai tejtermékeladások miatt a Danone nem tudja teljesíteni a 2016-ra előrejelzett értékesítési számokat – figyelmeztetett a francia élelmiszeripari konszern hétfőn.
Vágólapra másolva!

A vártnál kisebb mértékű bevételnövekedést két okra vezette vissza a cég. Európa egyes részeiben

ráadásul a Danone számára kedvezőtlenül alakultak a spanyol élelmiszerpiaci viszonyok.

Hasonló figyelmeztetést adott ki korábban a harmadik negyedévre is a társaság, akkor a kínai piac miatt csökkentette bevételi előrejelzését.

A tavalyi termékösszetételt alapul véve korábban 3-5 százalékos bevételnövekedést várt a Danone az idei évre.

Forrás: MTI/Kovács Tamás

A költségek idei lefaragása miatt az üzemi szintű eredmény árrése jobb lesz a vártnál. A hétfő reggeli kereskedésben közel

három százalékot esett a társaság részvényárfolyama

a párizsi tőzsdén.

Globális névváltás

Tavaly decemberben a Danone által Magyarországon hat éve kifejlesztett görög krémjoghurtot átkeresztelték Oikosra. A névváltás oka egyrészt az volt, hogy olyan márkanevet találjanak, ami egyértelműen megkülönbözteti a terméket a kategória más szereplőitől, másrészt Oikos a Danone görög joghurt globális márkaneve is, ehhez csatlakozott akkor a magyar márka.