A magasabb keresetűek bankolnak inkább online

Bank
Budapest, 2012. március 19. Banki munkatárs segít egy ügyfélnek a XIII. kerületi Petneházy utcában lévő OTP Ingatlanpont ügyfélszolgálatán. Az iroda kínálatában egyaránt szerepelnek az OTP Csoport tulajdonában lévő használt és új építésű, valamint korábbi hitelek fedezetéül szolgáló ingatlanok, továbbá külső piaci megbízások is bővítik portfolióját. MTI Fotó: Soós Lajos
Vágólapra másolva!
Az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkező ügyfelkör számára az online csatornák meghatározó jelentőségűek a bankolásban
Vágólapra másolva!

A CIB Bank és a GfK legfrissebb közös kutatása az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkezők bankolási szokásait vizsgálta. A válaszadók átlagos havi jövedelme nettó 326 000 forint, és 3 900 000 forintnyi megtakarításuk van.

A felmérés szerint míg jelenlegi bankjuk kiválasztásakor a legtöbben azt tartották fontosnak, hogy a pénzintézet sok helyen elérhető legyen – azaz minél több fiókkal és ATM-mel álljon rendelkezésre –, illetve, hogy a versenytársakhoz képest jó kamatokat, kondíciókat kínáljon, egy jövőbeli választás
esetén elsősorban a szolgáltatásokat vennék figyelembe. Azaz,

egy esetleges bankváltásnál a főbb döntési szempont a megbízhatóság, a jó internetbank, illetve a gyors és szakszerű ügyintézés lenne.

Ezzel összhangban pénzügyeit ez az ügyfélkör a leggyakrabban internetbankon keresztül intézi, az elmúlt fél évben 94 százalékuk használta ezt a szolgáltatást, jellemzően havonta tíznél is többször. A felmérés tanulsága szerint az online felületek elsősorban a napi pénzügyek intézéséhez elengedhetetlenek.

94 százalékuk utalt már így pénzt, 91 százalékuk kérdezte le a számlaegyenlegét, 65 százalékuk adott állandó átutalási megbízást.

Még mindig fontos azonban a bankfiókok szerepe

Az ügyfelek 79 százalék intézte ügyeit így a felmérést megelőző 6 hónapban, míg a telefonos ügyfélszolgálatot felkeresők aránya 33 százalék volt. Utóbbival megegyező a mobilbanki applikációk használatának népszerűsége.

Az online bankolás mellett fontosak még a bankfiókok Forrás: MTI/Soós Lajos

Ahogy a felmérés eredményei is mutatják, az online szolgáltatások növekvő népszerűsége mellett azonban továbbra is fontos szerep jut a bankfiókoknak. A válaszadók szerint ilyen formában egyszerűen és széleskörűen intézhetik pénzügyeiket, ráadásul közérthető módon kaphatnak választ kérdéseikre. Érdekes, hogy

a személyes találkozás alkalmával a megkérdezettek elsősorban egy konkrét üggyel vagy termékkel kapcsolatban kérnek tanácsot,

61 százalékuk nyilatkozta ezt. Információgyűjtésre is sokan használják ezt a lehetőséget: a banki termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban az információszerzés fő forrása ebben az ügyfélkörben ugyan az internet (78 százalékuk tájékozódik ebből a forrásból), de sokan fordulnak a számlavezető bankjukhoz (66 százalék) is.