Hiába a Lego rekordbevétele, a Barbie lenyomja

2017.03.10. 13:13

A Lego eladásai rekordot döntöttek 2016-ban. Ezek ellenére sem tudják letaszítani a trónról a Barbie babákat gyártó Mattelt. A jelentős piacnak számító Japánban és Észak-Amerikában enyhén csökkentek a dán vállalat eladásai.

A világ második legnagyobb játékgyártó vállalatának számít a Lego. Az elsősorban az építőkockákkal előállításával foglalkozó cég eladásai tavaly

6 százalékkal növekedtek,

ami ugyan jó teljesítménynek számít, de messze elmarad a 2015-ös 25 százalékos bővüléstől.

A dán Lego Group nyíregyházi gyára.

Forrás: MTI/Balázs Attila

A cég vezetése természetesen nem számít minden évben 25 százalékos bűvölésre, sokkal inkább tartják elfogadhatónak és reálisnak a tavalyi növekedés mértékét hosszú távon.

A vállalat árbevétele 37,9 milliárd dán korona (1583 milliárd forint) volt, míg nyeresége 9,4 milliárd dán korona (392,6 milliárd forint).

A Lego világszerte 75 milliárd építőelemet adott el, és 2016-ban 335 új szettet dobott piacra.

A legnépszerűbb modelljük a Star Wars Millenium Falconja volt, megelőzve a vidámparki hullámvasút készletet és a Porsche 911 GTS RS legóból felépíthető modelljét is.

Millenium Falcon legóból.

Forrás: 123RF

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Közel a csúcs

A Lego öröme ettől függetlenül nem felhőtlen, az észak-amerikai és japán piacon enyhén visszaestek az eladások, igaz Kínában a növekedés kétszámjegyű volt. A dán cég továbbra sem tudta letaszítani a trónról

a Barbie babákat gyártó Mattelt.

Bár a Mattel eladásai 4 százalékkal visszaestek tavaly, 5,46 milliárd dolláros bevételük még jobb a Lego 5,38 millió dolláros adatainál. A dobogó harmadik helyén a Hasbro áll, ők is átlépték az 5 milliárd dolláros bevételi határt.

Ha a trend folytatódok, akkor a Lego hamarosan átveszi a vezetést.

A trónfosztás érdekében mindent megtesz a Lego. Bár a Mattel birtokában vannak olyan brandek a Barbie mellett, mint az American Girl (szintén baba) és a Hot Wheels játékautó is, de a Lego második mozifilmje idén került a mozikba, ráadásul a Star Wars brand is megnyomhatja az év végi eladásokat.

A filmek piacára is betört a Lego.

Forrás: AFP/Collection Christophel/DC/LEGO/Warner Bros. Pictures

Emellett a cég a Lego Boostban, azaz a programozással összekötött építési élmény terjedésében is jelentős fejlődést vár. A dán cég a Boost segítségével próbálja

megismertetni a robotika és a programozás alapjait a gyerekekkel.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

A Lego 2017-ben elindította a gyerekeknek szóló, biztonságos közösségi oldalát is Lego Life néven.

Az oldalra eddig egymillióan regisztráltak,

egyelőre azonban csak a nagyobb országokban elérhető.

A dán cég eladásait jelentősen visszavetik a jó minőségű hamisítványok, a BBC decemberi interjújában a kínai gyár főnöke nem tudott különbséget tenni az eredeti és a hamis legók között.

Kiállítás nyílik Magyarországon

15 kamionnyi kocka és építőelem érkezik Magyarországra, és 3000 négyzetméteren állítják ki őket. A budaörsi Kids Fusion Élményközpontban megtekinthető lesz

a világ legnagyobb felépített Titanic modellje,

de jelen lesz Star Wars univerzum is és sok más érdekesség is. A kiállítás 2017. március 14 és június 18 között lesz látogatható.

A kiállítás igazi sztárja az 1:25 méretarányban felépített élethű Titanic modell.

Forrás: Origo, Well PR ügynökség