Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója elmondta,
a válság után újra van élményekre költhető pénze az embereknek,
ráadásul Magyarország biztonságos országnak számít, szemben Franciaországgal, ahol a terrorcselekmények miatt az elmúlt időszakban egymillió turista tűnt el. A vezérigazgató kiemelte; a cél nem feltétlenül az, hogy újabb turistákat csábítsanak az országba, hanem hogy
a már meglévő turisták hosszabb ideig tartózkodjanak az országban.
Jelenleg átlagosan két és fél napot töltenek nálunk, az ügynökség viszont azt szeretné elérni, hogy
minimum 3-4 napot töltsenek el Magyarországon.
A turizmus a GDP közel 10 százalékát adja, és mintegy 350 ezer embernek ad munkát, minden egyes fejlesztés a térségekben
jelentős számú új munkahelyet teremt
– emelte ki Guller Zoltán.
Guller Zoltán kiemelte; a turisztikai térségek fejlesztésében egyre hangsúlyosabb szerepet kap a
desztináció alapú szemlélet, ami azt jelenti, hogy egyes kiemelt úti célokon élménypontokat alakítanak ki.
Azt szeretnék elérni, hogy kimozdítsák az embereket a wellness szállodák falai közül, az embereknek legyen kedvük akár több napot is eltölteni.
A fejlesztések főként újabb attrakciókat, turisztikai látványosságot jelentenek egy-egy kiemelt turisztikai térségben.
Elkezdődik az országmárka megújítása is és a kiemelt turisztikai térségek
márkázása is elindul.
Guller Zoltán beszámolt arról is, hogy még idén megkezdődik a családbarát turisztikai fejlesztési terv megvalósítása. A vezérigazgató szerint
elengedhetetlen, hogy az éttermek, szálláshelyek valóban több generáció együttes fogadására is alkalmas, családbarát helyek legyenek,
ahol van pelenkázó, gyerekszék, játéksarok és ahova az ember szívesen elmegy bármelyik családtagjával. Mindemellett az ügynökség nem titkolt célja megszüntetni a Budapest centrikusságot, így további kiemelt turisztikai térségek létrehozására tesznek javaslatot, közöttük szerepel a Dunakanyar is.
A Balatonnál idén
56 strand újul meg,
egy strandon átlagosan 20-60 millió forintot fordítanak a szolgáltatások színvonalának emelésére, összesen 1,8 milliárd forintot. Guller Zoltán azt is kiemelte, hogy szeretnék elérni, hogy a Balatonra utazók tegyék le az autót és használják inkább a tömegközlekedést a térségben ahhoz, hogy egyik településről a másikra jussanak.
A Balaton közlekedésének fejlesztése a vezérigazgató szerint várhatóan egy 5-10 de akár 20 éves periódus lesz, amibe beletartozik egy közbringa program is, valamint a hosszú távú tervek között szerepel az is, hogy csak elektromos motorral felszerelt hajók közlekedhessenek a tavon.
Újságírói kérdésre válaszolva a vezérigazgató elmondta, pontosan tudják, hogy a belvárosban gyakorlatilag szállodaként üzemelő, az Airbnb-rendszert kiskapuként használó, üzletszerű szolgáltatást nyújtó érdekcsoportok hogyan működnek és az ügynökség álláspontja szerint leginkább ez ellen a jelenség ellen kell valamilyen módon fellépni, nem azok ellen, akik egyetlen ingatlanjukat kiadják.
A helyzetet kezelni kell,
az idegenforgalmi adó kötelező befizetése a minimum lenne
- mondta. A jogszabályi háttér felülvizsgálatát követően a turisztikai ügynökség várhatóan ősszel tesz javaslatot a kormánynak a témában.