Tőzsdére menne a Spotify

2017.03.16. 17:35

A Spotify meg akar egyezni a kiadókkal a streamdíjak csökkentéséről, és a prémium megjelenések meghonosításáról.

A Spotify jelenleg is tárgyalásokat folytat a világ legnagyobb lemezkiadóival, hogy eltakarítsa a cég tőzsdére lépése előtt álló utolsó akadályokat – közölte a Financial Times. A streamszolgáltató lényegében azt ajánlotta fel a kiadóknak, hogy

a nagyobb fajsúlyú új megjelenéseket eleinte csak a fizetős részlegére töltené fel.

A vállalat ezzel próbálja elsimítani üzleti konfliktusait az olyan popsztárokkal, mint pl. Taylor Swift, aki még 2014-ben kivette a streamoldal kínálatából saját katalógusát. A kiadói oldal általános álláspontja, hogy a Spotify-nak csökkentenie kellene kínálata ingyenes részét, ahol a reklámok számítanak az egyetlen bevételi forrásnak.

A portál úgy értesült, hogy a felek heteken belül megegyezésre juthatnak.

A Spotify a piaci vélemények szerint ezzel a lépéssel már fél lábbal a tőzsdén lehetne, mert bizonyíthatná a befektetők felé, hogy képes dollárokra váltani növekvő felhasználói mutatóit. Az oldal jelenlegi modellje ugyanis nem rentábilis. A cég értéke 8,5 milliárd dollár körül van, de a 2015-ös közel kétmilliárd eurós forgalma csak egy 173 millió eurós éves veszteséghez volt elég. A cég csak jogdíjakra 1,6 milliárd eurót költött abban az évben.

Más lesz?Forrás: DADO RUVIC/REUTERS

A cég jelenleg a Universallal, a Sonyval és a Warnerrel tárgyalja újra a szerződéseit.

A három kiadó összesen 30 millió dalt ad bele a rendszerbe, és mostanra már kisebbségi tulajdonuk is van a Spotifyban.

A cég IPO-ja tehát nekik is az érdekükben áll.

A Spotifynak ebben a hónapban lett meg az ötvenmilliomodik fizető felhasználója

(az Appple Music 20 millió körül jár), az FT szerint ez is azt demonstrálja, hogy a stream a zeneipar jövője, és a lap azt is megjegyzi, hogy a Spotifynak volt köszönhető, hogy tavaly a zeneipar nagyobbat nőtt, mint bármikor a Napster megjelenése óta.

A cég alapítója, Daniel Ek azonban továbbra is megvédi szóban a cég freemium modelljét, mint a digitális zene jövőjét.

Szerinte továbbra is az a járható út, ha az ingyenes tartalommal megnyerjük a fogyasztót, aki azután később regisztrál, és hajlandó fizetni az extra tartalmakért.