Óriási üzlet az indiai Amazon

Horizontal
Chief Operating Officer and Co-Founder of Flipkart, Binny Bansal speaks during the launch of Flipkart's Largest Fulfillment Centre on the outskirts of Hyderabad on October 30, 2015. Flipkart is India's leading e-commerce marketplace offering over 30 million products across 70 plus categories including Books, Media, consumer Electronics and Lifestyle. AFP PHOTO / NOAH SEELAM / AFP PHOTO / NOAH SEELAM
Vágólapra másolva!
A Flipkart indiai webáruház megállíthatatlanul nyomul. Az ázsiai cégbe a héten összesen 1,4 milliárd dollár értékben fektetett be a Microsoft, az eBay és a Tencent.
Vágólapra másolva!

Nagy fantáziát látnak a világ vezető vállalatai egy ázsiai cégben. A Flipkart India vezető e-kereskedelmi piactere újabb tőkeinjekciót kapott, ezúttal a Microsoft, az eBay és a Tencent fektetett be

összesen 1,4 milliárd dollárt a webáruházba.

Ez forintba átszámítva 410 milliárd forint.

Ezzel a befektetéssel a cég értéke

elérte a 11,6 milliárd dollárt.

Érdekesség, hogy az eBay és a Flipkart egymás konkurenciájának számít. Az üzlet keretein belül az eBay eladta a saját indiai ágazatát a Flipkartnak, cserébe azonos mértékű részesedésért.

Az eBay ezek ellenére megmarad önálló márkaként, sőt

500 millió dollárnyi pluszpénzt kap az indiai ágazat.

Binny Bansal, a Flipkart egyik társalapítója egy előadáson Forrás: AFP/Noah Seelam

A Microsoft azért fizet 200 millió dollárt a cégnek, hogy a webáruház exkluzív nyilvános platformja lehessen, ami így átkerül a Microsoft Azure felületre.

A kínai székhelyű Tencent befektetési célból tett most

700 millió dollárt az indiai webáruházba.

A Tencent Ázsia legnagyobb internetes vállalatának számít, portfóliójában közösségi oldalak, e-kereskedelemmel foglalkozó website-ok és mobiljátékokat fejlesztő részlegek egyaránt megtalálhatók.

A Flipkartot 2007-ben alapították, az elmúlt tíz évben több tőkeinjekción is átesett, és több konkurensét is felvásárolta, még az eBay-en is túlnőtt. Mára odáig jutott a cég, hogy

az Amazon és az Alibaba legnagyobb kihívójának számít Indiában.

A Flipkart egyelőre nem vállal nemzetközi szállítást, a folyamatosan bővülő indiai piacon így is több száz milliós tömeget érhetnek el,

csak a mobilalkalmazásukat 50 millióan töltötték le eddig.

A beruházás mögött - különösen a Microsoft színrelépése miatt - többen azt sejtik, hogy a vállalat előbb-utóbb átlépi India határait, és nemzetközi terjeszkedésbe kezd.