Új világszervezet jött létre a reklám önszabályozásban

2017.05.17. 16:34

Megalakult az International Council on Ad Self-Regulation (ICAS) nevű nemzetközi szervezet. Ennek feladata a reklámipart érintő kihívások megoldása.

ICAS (International Council on Ad Self-Regulation) néven világszervezetet hozott létre az EASA, az Európai Önszabályozó Szervezet.

A cél, hogy a globális kihívásokra globális válaszokat adjanak, és a szélesebb földrajzi lefedettség a jobb együttműködést segítse.

Valójában eddig is szinte világszervezet volt az EASA, hiszen nevében európai, de Kanadától Ausztráliáig, Brazíliától Mexikón át Indiáig számos Európán kívüli önszabályozó szervezet élvezte az együttműködés előnyeit.

A reklám önszabályozás gyakorlatának közös elvei mellett a nemzeti sajátosságok figyelembevétele jó alapot jelent az immár világméretű együttműködésre, amelynek mozgatórugója és központja továbbra is az EASA.

Az új szervezethez csatlakozott az USA és Fülöp-szigetek, és bejelentette csatlakozási szándékát a Kínában létrehozott önszabályozó szervezet is. Az Emirátusokban a közelmúltban - az EASA hathatós segítségével - alapított szervezetet is várjuk az ICAS tagjai közé – fogalmazott José Domingo Gómez Castallo a szervezet elnöke.

Önszabályozó reklám testület

Forrás: Önszabályozó reklám testület

Fazekas Ildikóra természetesen az EASA képviseletében tagként számítunk az ICAS-ben, hiszen Ildikó volt az, aki még EASA elnökként felvetette a nemzetközi szervezet létrehozását – tette hozzá az elnök.

Különösen nagy öröm számomra az ICAS létrejötte és annak pozitív nemzetközi fogadtatása.

Nem volt egyszerű és gyors folyamat, de úgy vélem, hogy az Európán kívüli önszabályozó szervezetek létrehozása könnyebben megy globális szervezetként. Az EASA fókusza továbbra is Európa, de például a digitális kérdésekben már eddig is együttműködtünk amerikai kollégáinkkal. Együtt meg még erősebbek leszünk – hangsúlyozta Fazekas Ildikó főtitkár.