Somogyi Gábor azt mondta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM) létrehozott, és néhány hete már működő speciális közúti ellenőrzési csoport hatékony, szigorú ellenőrzésének köszönhetően várhatóan javulni fog a jogkövető vállalkozások versenyhelyzete, és növekedni fognak bevételeik.
Azt is mondta, az MKFE évek óta szorgalmazta a hatékonyabb hatósági fellépést a jogosulatlanul fuvarozó vállalkozásokkal szemben, 2015-ben
kormányhatározat született a magyar közúti fuvarozás versenyképességének növeléséről,
amelynek hangsúlyos része a piacvédelem.
Tavaly ugyancsak kormányhatározat rendelkezett a speciális, tematikus ellenőrzést végző csoport létrehozásáról.
A 130 alkalmazottból 60 már képesítést kapott az ellenőrzés végzéséhez, és eddig 28 millió forint bírságot szabtak ki.
Az ellenőrzések a fuvarvégzéshez szükséges okmányok megléte mellett kiterjednek a tengelysúly mérésre is. A létszám feltöltése után a személyszállítást, illetve az útdíjfizetést is vizsgálják.
Kovács Kornél, az MKFE árufuvarozási tanácsának titkára azt mondta, miközben az utóbbi öt évben a magyar vállalkozások árutonna kilométerben mért nemzetközi közúti fuvarozási teljesítménye 12 százalékkal nőtt, addig az engedélyköteles, az Európai Unión kívüli piacon felgyorsult a magyar vállalkozások piacvesztése.
Szerinte ugyanis az engedély nélküli fuvarozás és az eltérő gazdasági környezet jogosulatlan előnyöket biztosít az illegálisan fuvarozóknak.
Az MKFE számítása szerint 2011-hez képest 2016-ban legalább 50 milliárd forint árbevételtől estek el a magyar vállalkozások az EU-n kívüli, engedélyhez kötött piacon.