A McDonald's a kínai piacon erősít

2017.08.09. 13:12

A McDonalds's franchise világszerte problémákkal küzd. A rossz minőségűnek és olcsónak titulált gyorsétterem láncnak nehéz eladnia magát az utóbbi időben, és ez leginkább a kínai piacon látszik meg.

A McDonald's duplájára növelné éttermei számát Kínában. A "Látomás 2022" nevű projektet arra hozta létre a cég, hogy 2022-ig a jelenlegi 2500 kínai üzletük mellé még 2000 éttermet nyissanak Kínában.

Ezek 45 százaléka főleg a kisebb és szegényebb várososban fog nyílni és 75 százalékuk házhoz szállítást is vállal majd.

A bejelentést a cég képviselői néhány nappal azután tették meg, hogy eladták kínai részvényeik többségét a Citic and Carlyle-nak, így mostantól ők fogják irányítani a vállalat ottani tevékenységét.

Forrás: Origo

A McDonald's igyekszik javítani megítélésén és felvenni a versenyt a jobb minőségűnek tartott rivális éttermekkel.

A CMR China egyik tanácsadója szerint a cég nem azért adta el a kínai részvényeinek többségét, mert jól megy nekik az üzlet. Úgy gondolja, hogy a McDonald's lépése a gyengeség jele. Hozzátette még, hogy a Citic and Carlyle-nak gyors növekedést kell produkálnia a gyorsétterem lánccal, hogy nyereségesek maradjanak.

A világ talán legismertebb étterem hálózatának kemény versenytársai akadnak Kínában, ahol a telefonos házhozszállítással és a sokféle hasonló gyorsétkezdével szemben még nem találta meg a hatékony ellenszert.

Kezdetben a vállalat gyorsan terjeszkedett Ázsiában, azonban a növekedés 2013-tól lelassult. A bevétel ebben az időszakban majdnem 2 százalékkal csökkent. A globális helyzet sem túl fényes, a McDonald's profitja ugyanis az utóbbi években folyamatosan zsugorodik.

A bevétele 2013 és 2016 között 4 milliárd dollárral lett kevesebb.

A vállalat új stratégiája, hogy inkább eladja az irányítást más cégeknek, ahelyett, hogy újabb, saját franchise éttermeket nyitna. 2018 végéig több mint 4000 egységüket irányítja majd más cég, a végső cél pedig, hogy az éttermek 95 százalékát más üzemeltesse.

A legnagyobb ellenfél Kínában a Yum Brands (KFC, Pizza Hut), de az utóbbi időben mindkét vállalatot támadták, mert kiderült, hogy a beszállítóik romlott csirkét adtak el az éttermeknek.