10 milliárd forinttal nőtt a Coop csoport árbevétele

Vágólapra másolva!
Több mint 10 milliárd forinttal nőtt a Coop csoport árbevétele tavaly, és elérte az 582 milliárd forintot - közölte a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója szerdán Budapesten a csütörtökön induló idei kétnapos Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

Tóth Géza elmondta. hogy a Coop üzletlánc 1580 magyar településen mintegy 2700 boltban 1,5 millió vásárló frissáruval való ellátásáról gondoskodik. A cégcsoportnál több mint 30 ezren dolgoznak. A Coop csoport működése 700 magyar kis- és középvállalkozás biztos megélhetését jelenti; továbbá 3000 magyar beszállító is partnere.

A saját márkás termék 90 százaléka magyar előállítású

A cégcsoport 95 ezer magyar terméket forgalmaz, ez a teljes választék mintegy 80 százaléka;

a több mint 800 saját márkás termék 90 százaléka magyar előállítású. A Magyarországon működő kiskereskedelmi láncok között a Coop csoport 58,8 százalékos részesedést ért el a gyorsan forgó áruk (FMCG) piacán. A cégcsoportnál az idén az árbevétel 2-5 százalékos növekedésére számítanak - mondta a vezérigazgató.

A múlt évi csoport szintű nyereségről nincsenek adatok, mert a franchise-rendszer működése - 700 cégről van szó - ezt nem teszi lehetővé, ugyanis nincsenek a nyereségről összesített adatok, ugyanúgy,ahogyan a fejlesztésekre fordított pénzeket sem összesítik - mondta Tóth Géza. A Coop csoporton belül ugyanakkor zajlik egy koncentrációs folyamat, amely alapja a fejlődésnek, mivel a tőkeerős cégek integrálják a kisebbeket, így segítik a csoport további növekedését, piaci pozícióinak erősítését - emelte ki a vezérigazgató.

A kormány 300 milliárd forintot irányzott elő az ágazat fejlesztésére

Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára azt hangsúlyozta: az FM évek óta támogatja a kezdeményezést, mivel a szervezőkkel együtt

a tárca egyik fontos célkitűzése, hogy a magyar családok asztalára egészséges, biztonságos, kiváló minőségű, lehetőleg minél több magyar élelmiszer kerüljön.

Emlékeztetett: Magyarország kormánya az élelmiszeripart stratégiai ágazatnak tekinti. Ezért a szektor fejlesztésének érdekében több fontos intézkedést is tett. Példaként említette, hogy 2015 májusában a kormány elfogadta

"Magyarország közép- és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiáját", amelyben kijelölte az előrelépés, a fejlesztés irányait.

Emellett a Magyarország újraiparosítását célzó "Irinyi tervben" a hét kiemelt ágazat közé sorolta az élelmiszeripart, számottevő forrást rendelve annak fejlesztéséhez.

Az államtitkár jelezte, hogy a feldolgozóipari ágazaton belül az élelmiszeripar - mintegy 3120 milliárdos kibocsátásával - egymaga 15 százalékot tesz ki; így a második legfontosabb pozíciót tölti be a 12 feldolgozóipari ágazat között. Ennek alapján - az élelmiszeripar hosszú távú eredményes működése érdekében -

a kormány 300 milliárd forintot irányzott elő az ágazat fejlesztésére és versenyképességének javítására.

A rendelkezésünkre álló információk alapján 2014 óta az élelmiszeripari kötődésű vállalatok 65,6 milliárd forint támogatásban részesültek - mondta Zsigó Róbert.

Az élelmiszer-kiskereskedelem piaca 2600-2700 milliárd forint

Feldman Zsolt, az FM agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára pedig arról beszélt: a lehető legszélesebb körben kell megismertetni a jó minőségű magyar élelmiszert előállító vállalkozásokat a magyar emberekkel, a Coop Rally pedig ezt szolgája; a megismertetést és a piacbővítést. Ez azért is fontos, mert ma Magyarországon az élelmiszer-kiskereskedelem piaca mintegy 2600-2700 milliárd forint - ez a magyar kiskereskedelmi piac valamivel több mint a negyede -, így

nem mindegy, hogy "ebből a tortából" a magyar vállalkozások milyen arányban részesülnek.

Pekó László, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a társadalmi felelősségvállalás fontosságát emelte ki: a magyar olimpiai csapat támogatását, a rászoruló gyerekek segítését, valamint a Coop Rallyt, amely a minőségi magyar élelmiszerek még ismertebbé tételét tűzte zászlajára. Elmondta, hogy

az idei Coop Rallyn mintegy 300 résztvevő 100 autóval 9 céget keres fel,

és közben megtesz 735 kilométert az északkelet-magyarországi régiókban, Albertirsától Szikszón át Mátészalkáig.