A Nestlé meghódítja a vegetáriánus piacot

vegetáriánus
African vegetarian specialties on offer at a stand during the meat-free environmental festival "Earth Day" in Kassel, Germany, 23 April 2017. The street festival was surrounded by controversy already before its kick-off as the organizers of the event uninvited the operators of bratwurst stands. Photo: Uwe Zucchi/dpa
Vágólapra másolva!
A Kit Kat, Maggi és Nescafé tulajdonosa nemrég bejelentette, hogy megvásárolja a Sweet Earth nevű kaliforniai céget, ami növényi eredetű hamburgereket és burritókat készít.
Vágólapra másolva!

A svájci multinacionális vállalat azt mondta, hogy a felvásárlás azonnali belépést jelent a növényi alapú élelmiszerek területére, amit 2020-ig 5 milliárd dolláros piacra tervez növelni az Egyesült Államokban.

– nyilatkozta a Nestle USA vezérigazgatója, Paul Grimwood.

Hús nélküli étel Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Uwe Zucchi

A Sweet Earth specializációja a tofu, lencse és bab módosítása, hogy a leginkább hasonlítson a húsra. Fagyasztott és hűtött reggeli szendvicseket, burritokat és burgereket készít.

A cég 48 különböző menüt kínál, mint például a „Tso tábornok tofuja”, ami húsmentes kolbász, tojás és gouda hozzáadásával készül.

A két cég közötti üzleti megállapodás is jelzi, hogy a növényi alapú élelmiszer-mozgalom egyre inkább teret nyer – foglalta össze Kelly Swette, a Sweet Earth vezérigazgatója.

Szejtánnal készült szendvics Forrás: AFP/Jack Guez

„A Nestlé felvásárlása megerősíti, amit az előre gondolkodó fogyasztók és a kiskereskedők szorgalmaztak: több egészséges és fenntartható élelmiszer-választást” – tette hozzá Kelly Swette.

A Sweet Earth termékeit jelenleg több mint 10 ezer üzletben értékesítik,

többek között olyan élelmiszerláncok, mint a Walmart vagy a Whole Foods.