A legfrissebb adatok szerint Magyarországon 5 százalék körüli a munkanélküliség és ennél csak Csehország és Németország rendelkezik alacsonyabb értékkel az unión belül. Az ifjúsági munkanélküliség viszont még mindig 10 százalék felett van, vagyis kétszerese a teljes népességen belül mért rátának.
A szakértők egyetértenek abban, hogy a probléma megoldására kormányzati és nagyvállalati összefogásra van szükség.
Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója elmondta, hogy az #énjövőm programban 2020-ig összesen 8000 fiatalt vonnak be. A képzés a kommunikációs kompetenciák fejlesztésére koncentrál, hiszen a kimutatások szerint a fiatalok körében az önismeret, az önbizalom és a kommunikációs képesség hiánya az oka annak, hogy nem tudnak elhelyezkedni.
A konferencián felszólalt Cseresnyés Péter, munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkár, aki egyetértett azzal, hogy újabb kompetencia fejlesztő és részismereteket oktató tréningre van szükség ahhoz, hogy a munkaadók igényei és a munkakeresők elvárásai találkozzanak. A szakpolitikus elmondta azt is, hogy
a kormány intézkedéseinek köszönhetően 2012 óta a fiatalok munkanélkülisége a harmadára esett vissza Magyarországon.
2011 óta folyamatosan javul a a magyar fiatalok foglalkoztatottsága. Ennek ellenére, a fiatalok aktivitási rátája mindössze 32 százalék körül volt 2016-ban, szemben a 45,8 százalékos nemzetközi átlaggal.
A Coca-Cola HBC Magyarország képzési programja főleg azokat a fiatalokat szólítja meg akik mind a képzésből, mind a munkából kiestek, hiszen ők vannak a leginkább kitéve a tartós munkanélküliség veszélyének.