Az Aldi trónfosztásra készül

aldi bolt üzlet élelmiszer közért
A logo is pictured on a sign outsude an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Az Aldi rekord eladást jelentett a 2016-os évre, viszont a kiemelkedő számok ellenére, csökkent a cég műveleti profitja. Ahhoz, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal, a vállalatnak tovább kell bővűlnie és az alacsony áraikkal továbbra is el kell csalogatniuk a vevőket a nagyobb üzletláncoktól.
Vágólapra másolva!

A német áruházlánc arról számolt be, hogy az eladások 13,5 százalékkal nőttek, így összesen 8,7 milliárd eurót keresett a cég, a műveleti profit viszont ennek ellenére 17 százalékot zuhant.

A cég szóvivője szerint, a profit esése mögött az húzódhat, hogy az Aldi túl sokat költ az infrastruktúrára és az árak alacsonyan tartására.

A saját vermét ássa az Aldi az alacsony árakkal? Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Matthew Barnes az Aldi vezérigazgatója arról számolt be, hogy a cég stratégiája változatlanul az, hogy a lehető legolcsóbb termékeket tudják kínálni vásárlóiknak. Hozzá tette, hogy az év minden napján azért dolgoznak, hogy megkíméljék az ügyfeleket a termékek esetleges drágulásától és továbbra is szeretnék, hogy az Aldi az egész Egyesült Királyságban a legolcsóbb legyen.

A német üzletláncnak jelenleg 726 boltja van nagy-Britanniában, de idén további 70 bolttal szeretnék növelni a már így is komoly számot és ez a befektetés 459 millió fontba kerülne számukra.

Az Aldi piaci részesedése jelenleg 6,9 százalék a szigetországban.

Az Egyesült Királyságon belül ezzel a német cég az ötödik legnagyobb szupermarket a Tesco, Asda, Sainsbury's és a Morrisons után.

Emma Simpson, a BBC üzleti szakértője szerint, az igazán lenyűgöző az egymilliárd fontnyi növekedés az eladásokban. Szerinte a vállalat továbbra is elcsalogatja a riválisoktól a vásárlókat, és mivel még relatíve kis cégnek számít, ezért rengeteg területe van a további terjeszkedésre. Amint megnyílik valahol egy új Aldi, a vásárlók jönnek, hiszen az árak nagyon vonzóak.

Aldi üzletek Európában Forrás: Wikipedia

A profit csökkenésének egyik fő oka, hogy az Aldi nem engedheti meg magának, hogy a versenytársak megverjék őket az árakban, hiszen az egész cég filozófiája a mindenkinél kedvezőbb árakra épül. Továbbá komoly összegeket fordítanak az infrastruktúra javítására is, hiszen még mindig van tere a terjeszkedésnek és egyenlőre nem lassul az új vásárlók megjelenésének üteme.

Az Aldi vezetői szerint a brexit nem befolyásolja a cég befektetési terveit az Egyesült Királyságban és 2022-ig még további 1000 új üzletet szeretnének nyitni.

A briteknél továbbra is a Tesco, az Asda, a Sainsbury's és a Morrisons a legnépszerűbb választás, azonban az Aldi és vetélytársa a Lidl óriási hatással van az egész szektorra, hiszen már a nagyoknak is árháborút kell folytatniuk a jelenleg még kisebb üzletláncokkal.