Az Aldi trónfosztásra készül

2017.09.25. 10:55

Az Aldi rekord eladást jelentett a 2016-os évre, viszont a kiemelkedő számok ellenére, csökkent a cég műveleti profitja. Ahhoz, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal, a vállalatnak tovább kell bővűlnie és az alacsony áraikkal továbbra is el kell csalogatniuk a vevőket a nagyobb üzletláncoktól.

A német áruházlánc arról számolt be, hogy az eladások 13,5 százalékkal nőttek, így összesen 8,7 milliárd eurót keresett a cég, a műveleti profit viszont ennek ellenére 17 százalékot zuhant. A cég szóvivője szerint, a profit esése mögött az húzódhat, hogy az Aldi túl sokat költ az infrastruktúrára és az árak alacsonyan tartására.

A saját vermét ássa az Aldi az alacsony árakkal?

Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Matthew Barnes az Aldi vezérigazgatója arról számolt be, hogy a cég stratégiája változatlanul az, hogy a lehető legolcsóbb termékeket tudják kínálni vásárlóiknak. Hozzá tette, hogy az év minden napján azért dolgoznak, hogy megkíméljék az ügyfeleket a termékek esetleges drágulásától és továbbra is szeretnék, hogy az Aldi az egész Egyesült Királyságban a legolcsóbb legyen.

A német üzletláncnak jelenleg 726 boltja van nagy-Britanniában, de idén további 70 bolttal szeretnék növelni a már így is komoly számot és ez a befektetés 459 millió fontba kerülne számukra.

Az Aldi piaci részesedése jelenleg 6,9 százalék a szigetországban.

Az Egyesült Királyságon belül ezzel a német cég az ötödik legnagyobb szupermarket a Tesco, Asda, Sainsbury's és a Morrisons után.

Emma Simpson, a BBC üzleti szakértője szerint, az igazán lenyűgöző az egymilliárd fontnyi növekedés az eladásokban. Szerinte a vállalat továbbra is elcsalogatja a riválisoktól a vásárlókat, és mivel még relatíve kis cégnek számít, ezért rengeteg területe van a további terjeszkedésre. Amint megnyílik valahol egy új Aldi, a vásárlók jönnek, hiszen az árak nagyon vonzóak.

Aldi üzletek Európában

Forrás: Wikipedia

A profit csökkenésének egyik fő oka, hogy az Aldi nem engedheti meg magának, hogy a versenytársak megverjék őket az árakban, hiszen az egész cég filozófiája a mindenkinél kedvezőbb árakra épül. Továbbá komoly összegeket fordítanak az infrastruktúra javítására is, hiszen még mindig van tere a terjeszkedésnek és egyenlőre nem lassul az új vásárlók megjelenésének üteme.

Az Aldi vezetői szerint a brexit nem befolyásolja a cég befektetési terveit az Egyesült Királyságban és 2022-ig még további 1000 új üzletet szeretnének nyitni.

A briteknél továbbra is a Tesco, az Asda, a Sainsbury's és a Morrisons a legnépszerűbb választás, azonban az Aldi és vetélytársa a Lidl óriási hatással van az egész szektorra, hiszen már a nagyoknak is árháborút kell folytatniuk a jelenleg még kisebb üzletláncokkal.