Óriási vonatüzlet van a láthatáron

- Légi felvétel Budapest, 2003. szeptember 10. 
A Magyar Állam Vasutak Rt. az elővárosi forgalom korszerűsítésére 13 darab Siemens gyártmányú Desiro iker motorkocsit vásárolt. A komfortos, légkondicionált utastérrel rendelkező vonatok 246 utast szállítana
Budapest, 2003. szeptember 10. A Magyar Állam Vasutak Rt. az elővárosi forgalom korszerűsítésére 13 darab Siemens gyártmányú Desiro iker motorkocsit vásárolt. A komfortos, légkondicionált utastérrel rendelkező vonatok 246 utast szállítanak és úgy lettek kialakítva, hogy a mozgássérültek is akadálymentesen tudnak a vonatra felszállni. A környezetbarát vasúti járművek, amik 120 kilométer/óra sebességre képesek a BZ motorvonatokat váltják fel. Az első szerelvények ősszel indulnak el Budapest és Esztergom között. A képen: próbaúton az új német motorvonat Budapest határában. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
Vágólapra másolva!
Európa két legnagyobb vasúti vállalata összeolvadni készül, hogy felvegye a kesztyűt a terjeszkedő kínai óriásvállalattal. Várhatóan ma jelenti be, hogy a Siemens vasúti üzletága egyesül az Alstommal.
Vágólapra másolva!

A Reuters több forrásból is úgy értesült, hogy a Siemens ma

egyesíti egy több milliárd dolláros megállapodás keretén belül vasúti üzletágát az Alstommal.

Korábban az is felmerült, hogy a Siemens a Bombardier csoporttal olvasztja össze a részleget, de az ennek ellentmondó hírek miatt a Bombardier részvények esni kezdtek.

Magyarországon is közlekednek Siemens gyártmányú vonatok Forrás: MTI/H. Szabó Sándor

Az összeolvasásra azért van szükség, mert így a két társaság javítani tudja a helyzetét a kínai állami háttérrel rendelkező CRRC-vel szemben.

A Siemens és az Alstom az ICE és a TGV modelleknek köszönhetően piacvezető a gyorsvonatok piacán.

A Reuters szerint technikailag a következő fog történni:

a Siemens Mobility nevű ágazata fog az Alstomba beolvadni.

Ezek ellenére a Siemensnek „50 százalék plusz egy részvényes" tulajdonjoga lesz, míg a vezérigazgató várhatóan az Alstom jelenlegi vezére, Henri-Poupart Lafarge lesz.

Az Alstom márka is ismerős a magyaroknak Forrás: MTI

A két cég összesített árbevétele így 18 milliárd dolláros,

ami még így is csak fele akkora, mint a CRRC árbevételének nagysága (35 milliárd dollár).

A Reutersnek a két forrás arról is beszélt, hogy a Siemens pénzügyileg stabilabbnak látta az Alstomot, mint a Bombardiert.

Bár a források egybehangzóak, sem a Siemens, sem az Alstom, sem a Bombardier nem kommentálta az értesülést.