Rengeteg műhúst esznek a fiatalok. Mik lesznek a következmények?

2017.11.17. 18:57

Az ezredfordulós generáció híres arról, hogy rengeteg hagyomás területet sodor nehéz helyzetbe különös fogyasztási szokásaival. A sör, müzli, hagyományos szappan és a joghurt csak néhány azok közül a dolgok közül, amelyeket ők már egyáltalán nem fogyasztanak, vagy használnak. Azonban nem minden területen igaz ez. A megváltozott fogyasztói szokások miatt rengeteg új lehetőség nyílik a vállalatoknak, hogy kiaknázzák a Z generáció által kedvelt dolgokat.

Ilyen például a műhús, amely igazán gyorsan növekvő, felkapott termékké vált. Egyre menőbb lett a vegán és a vegetáriánus életmód, és egyre több fiatal választja a hús különböző alternatíváit. A műhús igazából természetes. Különböző növényekkel és adalékokkal próbálják meg elérni, hogy az étel leginkább felvegye egy szép szelet hús formáját, valamint ízben is hasonlítson rá.

Last chance to win a #BeyondBurger at your doorstep! Contest ends tonight, click link in bio to enter!

A post shared by Beyond Meat (@beyondmeat) on

Ennek egyik célja, hogy kíméljék a környezetet, de sokan csupán divatból választják a környezetbarát megoldást.

A Z generáció alatt az 1990-es évek közepe és a 2000-es évek elele között született fiatalokat értjük, vagyis ennek a nemzedéknek az „idősebb része” már az egyetem befejezése előtt áll. Ők teszik ki az amerikai lakosság negyedét, és 2020-ra a vásárlások 40 százalékáért fognak felelni.

2015-ben az Y-Pulse nevű cég, amely arra szakosodott, hogy az ezredfordulósok szokásait kutassa, megállapította, hogy a növényi alapú húsok és a tengeri herkentyűk egyre divatosabbak a diákok körében. A Barclays hasonló felmérése arra az eredményre jutott, hogy például a Z generáció tagjai 57 százalékkal több tofut fogyasztanak, valamint 550 százalékkal több növényi tejet isznak, mint idősebb társaik.

Ők az újonnan kialakult flexitáriánus mozgalom hívői, akik alig esznek húsokat és állati eredetű termékeket.

 A Google Trends szerint soha nem volt még ekkora felhajtás a vegetáriánus diéta körül. Azonban nem csak a Z generáció érdeklődik a húsmentes étrend iránt. A következő három évben várhatóan 8,4 százalékkal fog nőni a műhús ipar, és 2020-ra eléri majd az 5,2 milliárd dolláros értéket.

A legtöbb ilyen cég az egyetemistákat és az egyetemi kampuszokat célozza meg, mert az ott elérhető korosztály a leginkább vevő az újfajta étrendre. A valósághű élményt is megcélozták a gyártók, és bizonyos ételeknél sikerült reprodukálniuk a „véres hús” kinézetét.

Az Impossible Foods véres hamburgereket kezdett el árulni szerte az Egyesült Államokban, viszont ezek teljes mértékben növényi összetevőkből készülnek. A Forbes szerint, a cég várhatóan 4 millió burgert fog eladni havonta. Az Impossible Foods befektetői között egyébként ott van Bill Gates is.

Forrás: Impossible Foods

A Beyond Meat egy másik olyan cég, amely szeretné a legélethűbben visszaadni a hamburger-fogyasztás élményét anélkül, hogy valódi marhahúst használnának. Az ő hamburgerpogácsájukban kókuszolaj, borsó, valamint a véres hatás eléréséhez cékla is található.

A tengeri finomságok kedvelői is helyettesíthetik a rákokat és a különböző tengeri állatokat növényi eredetű alternatívákkal. A New Wave Foods például algából készít rákhoz hasonlító ételt, az Ocean Hugger Foods pedig paradicsomból állít elő tonhalat.

David Benzaquen az Ocean Hugger Foods vezérigazgatója elmondta, hogy az egyetemisták és az egyetemi kampuszok remek hely a kísérletezésre, mivel a felsőoktatási intézmények rengeteg élelmiszert vásárolnak, az egyetemisták pedig nyitottak az új dolgokra.