Újabb európai légitársaság a csőd szélén

2017.11.20. 14:53

Az Air Berlin után újabb európai légitársaság mehet csődbe, miután a Tarom vesztesége óriásira növekedett. A román légitársaság vesztesége 27 milliárd forint, nem csoda, hogy a vezetők gyorsan váltják egymást a vállalat élén.

Idén már a negyedik ügyvezető igazgató mondott le a román állami légitársaság, a Tarom éléről – írja a Haszon magazin.

A vállalat nagy bajban van, a Tarom tíz éve masszívan veszteséges,

azonban a légitársaság idén brutális, 207 millió lejes veszteséggel számol.

Ez nagyjából 14 milliárd forint (tavaly ennek csak a negyede volt a mínusz).

Ez az összeg ötször akkora, mint amennyit az idei költségvetésükben a bukaresti kormány jóváhagyott.

TaromForrás: Wikimedia Commons/Cristian Bortes

Könnyen lehet, hogy a 207 milliós veszteség is optimista becslés – sajtóértesülések szerint nyáron már 400 millió lejes, vagyis 27 milliárd forintos veszteségnél tartottak.

Nyáron a maszol.ro arról számolt be, hogy a cég 2016-os vesztesége 57 százalékkal nőtt, emiatt több járatot is törölnie kellett a Taromnak.

A céget akár a Wizz Air is átveheti.

Erről Owain Jones, a Wizz Air vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója nyilatkozott az economica.net oldalnak.

Felkészültünk erre a forgatókönyvre. A Tarom egyre zsugorodik, a Wizz Air pedig egyre nagyobbá válik. A Blue Air is növekszik, de mi vagyunk a legnagyobb légitársaság Romániában. Nagy számú útvonalat tudunk lefedni, át tudnánk venni a Tarom helyét – mondta a cégvezető.

A Wizzair gépe SzófiábanForrás: AFP/Nikolay Doychinov

A lépés egybevágna a cég töekvéseivel, ugyanis a Wizz Air a következő öt évben meg akarja kétszerezni utasainak számát a Romániát érintő járatain,

hosszú távon 15 millió utas szállítására törekszik.

Ezt Váradi József vezérigazgató a Ziarul Financiar című román gazdasági napilapnak november elején.

A Taromnak a tervek szerint 2016-ban 2,6 millió utast kellet volna szállítania, ám az utasszám, az előirányzott 100 ezer fős növekedés helyett csökkent, 2,41 millióra. Emiatt az árbevétel is visszaesett.

Az állami vállalat évek óta tartó mélyrepülésének több oka van, az oldal a túlzott létszámot említi egyik kiváltó tényezőként, de a legnagyobb az lehet, hogy miközben a Tarom utasokat veszít,

addig a Wizz Air, a Ryanair és a Blue Air folyamatosan növeli a járatai számát.

Az Air Berlin őszi csődje után a román légitársaság lehet a következő, a német légitársaság utolsó járata október 27-én szállt fel.