Rengeteg pénzt termel a brit királyi család

Vilmos herceg; Fülöp herceg; Katalin hercegnő; Sarolta hercegnő; II. ERZSÉBET; György herceg; Károly herceg
London, 2017. június 17. Károly walesi herceg, II. Erzsébet brit uralkodó és férje, Fülöp edinburghi herceg, Katalin cambridge-i hercegnő, Vilmos cambridge-i herceg (b-j) gyermekeik, György herceg (elöl) és Sarolta hercegnő (anyja karján) a királynő hivatalos születésnapja alkalmából rendezett hagyományos zászlós díszszemlén (Trooping the Colour) Londonban 2017. június 17-én. A tisztelgő katonai parádét 1748 óta mindig június második szombatján tartják. II. Erzsébet királynő, a nyugati világ legidősebb és leghosszabb ideje regnáló uralkodója, 1926. április 21-én született. (MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga)
Vágólapra másolva!
Nagy-Britannia nemzeti kincsnek tekinti a királyi családot, de nemcsak szimbolikus értelemben, hanem gazdaságilag is. Az uralkodóház igen értékes márkának számít, drágább, mint a Microsoft és a Facebook. Évente 1,77 milliárd fontot köszönhet II. Erzsébetnek Nagy-Britannia gazdasága.
Vágólapra másolva!

November 20-án ünnepelte házasságának 70. évfordulóját II. Erzsébet brit királynő és Fülöp edinburghi herceg. A platina évforduló alkalmából a Brand Finance összeállította, hogy mennyi hasznot hoz a királyi család Nagy-Britannia számára.

A felmérésből kiderül, hogy a királyi ház 1,7664 milliárd fonttal járul hozzá Nagy-Britannia gazdasági teljesítményéhez.

Ez átszámolva 623 milliárd forintnak felel meg.

II. Erzsébet és Fülöp herceg Forrás: AFP/Chris J Ratcliffe

Miből áll össze ez az összeg?

A királyi családnak a legnagyobb hatása a turizmusra van,

a kutatás szerint a királyi család 500 millió font plusz pénzt generál az államkasszának az idegenforgalmon keresztül.

Emellett a koronának hatása van olyan szektorokra, mint az ipar, a kereskedelem, a média vagy a kultúra.

A tanulmány kitér arra is, hogy soha korábban nem ért ennyit a királyi család mint brand,

összesen 67,5 milliárd fontra becslik a márka értékét.

Ha a királyi család tényleges márka lenne, akkor a harmadik legértékesebb lenne az Apple (128 milliárd font) és a Google (76,8 milliárd font) mögött, megelőzve a Microsoftot (65,7 milliárd font) és a Facebookot (65,5 milliárd font) – írja a Daily Mail.

Károly walesi herceg, II. Erzsébet brit uralkodó és férje, Fülöp edinburghi herceg, Katalin cambridge-i hercegné, Vilmos cambridge-i herceg, gyermekeik, György herceg és Sarolta hercegnő Forrás: MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga

Ebben a 67,5 milliárd fontban rengeteg minden benne van. Ide tartoznak a királyi család tulajdonában lévő birtokok, a koronázási ékszerek, az uralkodó ház birtokában lévő műkincsek is.

Ezek összesített értékét 25,5 milliárd fontra teszik,

a maradék 42 milliárd font olyan gazdasági előnyökből áll össze, mint a turizmus vagy a kereskedelem.

A királyi családnak természetesen óriási költései is vannak, de összességében még így is jóval nagyobb hasznot hoznak, mint amennyibe kerültnek.

A felmérés szerint évente 292 millió fontba kerül az államnak a királyi család,

amely elhanyagolható ahhoz képest, amennyi „profitot termelnek".

Font bankjegyek II. Erzsébet arcképével Forrás: AFP/Money Sharma

A 292 millió font azt jelenti, hogy minden brit állampolgárnak évente 4,5 fontjába kerül II. Erzsébet családjának eltartása.

Ez átszámolva 1587 forintot jelent.

A kutatást készítő Brand Finance vezetője, David Haigh szerint a királyi család nemzeti kincsnek számít, nemcsak szimbolikus, hanem gazdasági értelemben is.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, II. Erzsébet rengeteg pénzt nyert lóversenyekkel, II. Erzsébet brit királynő 30 év alatt összesen 6,7 millió fontnyi összeget gyűjtött össze a lovaival.