Megnyílik az eddigi legnagyobb Starbucks

2017.12.06. 11:18

Jelenleg több mint 10 ezerrel több Starbucks van az Egyesült Államokban, mint Kínában. Azonban az ázsiai ország a tervek szerint tíz éven belül már első lesz, hiszen 17 óránként avat új üzletet a vállalat. Szerdán épp a világ legnagyobb Starbucksa nyitja meg kapuit Sanghajban.

A világ legnagyobb Starbucks üzlete nyílik meg Kínában. A sanghaji üzlet hatalmas alapterületű, összesen 2787 négyzetméteres lesz.

Az extrém méretet az indokolja, hogy immár nem az Egyesült Államok a kávézó legfontosabb piaca, hanem Kína.

Vendégek az új kávézóbanForrás: Starbucks/Starbucks/Joshua Trujillo

A szerdai nyitás előtt már napvilágra kerültek az első fényképek a fél focipálya nagyságú üzletről, amely a leghíresebb sanghaji bevásárló utcán, a Nanking Roadon kapott helyet – írja a Bloomberg.

A hely nem csak egyszerű kávézóként funkciónál, ugyanis használni lehet a Starbucks applikációját is, amellyel a kiterjesztett valóság révén interaktívvá teszik a kávéfogyasztást.

Kiterjesztett valóság a kávézóbanForrás: Starbucks/Starbucks/Joshua Trujillo

Az ázsiai országban a kávézók száma rohamtempóban közelít a 3000 felé, amivel ugyan egyelőre elmarad az Egyesült Államokban nyitott közel 14 ezres számtól, de az alapító-igazgató Howard Schultz szerint

nem kérdés, hogy nagyobb potenciál van Kínában, mint az USA-ban.

A vezér azt jósolja, hogy egy évtizeden belül már Kína lesz a Starbucks legnagyobb piaca.

Különlegességet is lehet kapniForrás: Starbucks/Starbucks/Joshua Trujillo

Több Starbucks van Sanghajban (600), mint Londonban vagy New Yorkban.

Ráadásul úgy tűnik, hogy a Starbucksnak nincs ellenfele a kínai kávézópiacon. Jelenleg a piaci részesedésük 14,9 százalék, utánuk a következő cégek jönnek:

  • UBC Coffee (3,7 százalék)
  • McDonald's (1,8 százalék)
  • Whitbread (1,7 százalék)
  • Zhejiang Liangan (1,1 százalék)

A piac maradék 76,8 százalékát az egy százaléknál kisebb részesedéssel bíró teszik ki, ezt a szektor kívánja megcélozni a Starbucks. Ez mutatja azt is, hogy van még bőven tér a bővülésre és a részesedés növelésére.

Óriási a tér a kávézóbanForrás: MG PHOTOGRAPHY LLC/Matt Glac

A növekedés nem csak a kávézók számában érhető tetten, míg a Starbucks globális eladásai 2 százalékkal emelkedtek az előző negyedévben, addig Kínában ez 8 százalék volt.

A cég bevétel 15 százalékát az Ázsiai és Óceániai régió adja, ez hatalmas növekedés ahhoz képest, hogy ez az arány öt évvel ezelőtt még csak 5,5 százalék volt.

Pékáruból sincs hiányForrás: MG PHOTOGRAPHY LLC/Matt Glac

A Starbucks agresszívan terjeszkedik Kínában, júliusban jelentették be azt a tervet, amelynek keretén 1,3 milliárd dollárért bővítenék a hálózatot.

Az elképzelés elég hihetetlennek hangzik, a Starbucks ugyanis azt tervezi, hogy 17 óránként nyit egy új üzletet Kínában, és 2021-re az 5000 kávézót szeretne.

Több mint 10 ezer faelem borítja a plafontForrás: MG PHOTOGRAPHY LLC/Matt Glac

A Financial Times szerint a Starbucks már több mint 130 kínai városban van jelen.

A sanghaji székhelyű OC&C piackutató vállalat szerint leginkább a kínaiak fiatal generációja miatt nagy a kereslet a cég kávéira, akiknél már egyre fontosabb tényező a minőség.

Érdekesség, hogy a CNBC szerint az épület nem csak méretét tekintve lesz rekorder, de egy 27 méteres pult is lesz az üzletben, amely csúcsnak számít a Starbucks kávézókban.

A rekorder pultForrás: MG PHOTOGRAPHY LLC/Matt Glac

Az üzletben nem csak a hétköznapi kávék szerelmesei találják majd meg a számításaikat, hanem több egzotikus kávé- és teafajtát is árulnak ugyanitt.