Megnyílik az eddigi legnagyobb Starbucks

2017.12.06. 11:18

Jelenleg több mint 10 ezerrel több Starbucks van az Egyesült Államokban, mint Kínában. Azonban az ázsiai ország a tervek szerint tíz éven belül már első lesz, hiszen 17 óránként avat új üzletet a vállalat. Szerdán épp a világ legnagyobb Starbucksa nyitja meg kapuit Sanghajban.

A világ legnagyobb Starbucks üzlete nyílik meg Kínában. A sanghaji üzlet hatalmas alapterületű, összesen 2787 négyzetméteres lesz.

Az extrém méretet az indokolja, hogy immár nem az Egyesült Államok a kávézó legfontosabb piaca, hanem Kína.

Vendégek az új kávézóban

Forrás: Starbucks/Starbucks/Joshua Trujillo

A szerdai nyitás előtt már napvilágra kerültek az első fényképek a fél focipálya nagyságú üzletről, amely a leghíresebb sanghaji bevásárló utcán, a Nanking Roadon kapott helyet – írja a Bloomberg.

A hely nem csak egyszerű kávézóként funkciónál, ugyanis használni lehet a Starbucks applikációját is, amellyel a kiterjesztett valóság révén interaktívvá teszik a kávéfogyasztást.

Kiterjesztett valóság a kávézóban

Forrás: Starbucks/Starbucks/Joshua Trujillo

Az ázsiai országban a kávézók száma rohamtempóban közelít a 3000 felé, amivel ugyan egyelőre elmarad az Egyesült Államokban nyitott közel 14 ezres számtól, de az alapító-igazgató Howard Schultz szerint

nem kérdés, hogy nagyobb potenciál van Kínában, mint az USA-ban.

A vezér azt jósolja, hogy egy évtizeden belül már Kína lesz a Starbucks legnagyobb piaca.

Különlegességet is lehet kapni

Forrás: Starbucks/Starbucks/Joshua Trujillo

Több Starbucks van Sanghajban (600), mint Londonban vagy New Yorkban.

Ráadásul úgy tűnik, hogy a Starbucksnak nincs ellenfele a kínai kávézópiacon. Jelenleg a piaci részesedésük 14,9 százalék, utánuk a következő cégek jönnek:

  • UBC Coffee (3,7 százalék)
  • McDonald's (1,8 százalék)
  • Whitbread (1,7 százalék)
  • Zhejiang Liangan (1,1 százalék)

A piac maradék 76,8 százalékát az egy százaléknál kisebb részesedéssel bíró teszik ki, ezt a szektor kívánja megcélozni a Starbucks. Ez mutatja azt is, hogy van még bőven tér a bővülésre és a részesedés növelésére.

Óriási a tér a kávézóban

Forrás: MG PHOTOGRAPHY LLC/Matt Glac

A növekedés nem csak a kávézók számában érhető tetten, míg a Starbucks globális eladásai 2 százalékkal emelkedtek az előző negyedévben, addig Kínában ez 8 százalék volt.

A cég bevétel 15 százalékát az Ázsiai és Óceániai régió adja, ez hatalmas növekedés ahhoz képest, hogy ez az arány öt évvel ezelőtt még csak 5,5 százalék volt.

Pékáruból sincs hiány

Forrás: MG PHOTOGRAPHY LLC/Matt Glac

A Starbucks agresszívan terjeszkedik Kínában, júliusban jelentették be azt a tervet, amelynek keretén 1,3 milliárd dollárért bővítenék a hálózatot.

Az elképzelés elég hihetetlennek hangzik, a Starbucks ugyanis azt tervezi, hogy 17 óránként nyit egy új üzletet Kínában, és 2021-re az 5000 kávézót szeretne.

Több mint 10 ezer faelem borítja a plafont

Forrás: MG PHOTOGRAPHY LLC/Matt Glac

A Financial Times szerint a Starbucks már több mint 130 kínai városban van jelen.

A sanghaji székhelyű OC&C piackutató vállalat szerint leginkább a kínaiak fiatal generációja miatt nagy a kereslet a cég kávéira, akiknél már egyre fontosabb tényező a minőség.

Érdekesség, hogy a CNBC szerint az épület nem csak méretét tekintve lesz rekorder, de egy 27 méteres pult is lesz az üzletben, amely csúcsnak számít a Starbucks kávézókban.

A rekorder pult

Forrás: MG PHOTOGRAPHY LLC/Matt Glac

Az üzletben nem csak a hétköznapi kávék szerelmesei találják majd meg a számításaikat, hanem több egzotikus kávé- és teafajtát is árulnak ugyanitt.