A garázsban porosodó luxusautó kiváló befektetés

2017.12.13. 08:59

A luxusautók az öbölmenti arab országok gazdagjai között is igazi státuszszimbólumnak számítanak. A vagyonos sejkek nem csak mennyiségben, hanem minőségben is próbálnak egymásra licitálni egy-egy járművel. Emiatt jelenhetnek meg az utakon az extrém módon díszített sportkocsik, és ezért kelnek el szinte azonnal a limitált szériás sportautók, legyenek bármilyen drágák is. Ráadásul mindez rendkívül jó befektetés.

Dubajban teljesen általános látkép, hogy gazdag sejkek a világ legdrágább autóival kocsikáznak az arab város utcáin. A márkák között a legismertebb gyártókat lehet látni, van itt Bentley, Bugatti, Ferrari és Lamborghini (és még lehetne sorolni) egyaránt.

Átlagos parkoló DubajbanForrás: AFP/RIA Novosti/Evgeny Biyatov

Azonban a drága autók megvásárlása mögött nem csak a fényűzés rejlik, más célja is van az ultradrága luxusautóknak. Ezek a járművek rendkívül jó befektetések.

A luxusautóknak van egy alapfelszereltséggel bíró verziója, azonban a legritkább esetben lehet találkozni ezekkel a fajtákkal Dubajban. A közel-keleti országban többségében a limitált példányszámú autók találhatóak meg.

Autókiállítás DubajbanForrás: AFP/Marwan Naamani

Ezek az autók sokszor olyan ritkák, hogy a többségüket nem is vezetik, sőt van olyan sportautót, amely eleve nem kapja meg a forgalmi engedélyt közúti használatra. Ezek a járművek így szégyenszemre, gyakorlatilag nulla kilométerrel egy garázsban végzik, azonban ennek a várakozásnak is célja van.

Szeretik a régi klasszikusokat, amelyek szintén jó befektetésekForrás: AFP/Marwan Naamani

Az ultraluxus autó ára a Wall Street Journal szerint 250 ezer dollárnál (66,6 millió forint) indul, és bár az arab érdeklődés hatalmas, az elsődleges felvásárlópiacnak továbbra is az Egyesült Államok és Kína számít.

Mennyire jó befektetés a luxusautó?

Ez természetesen típustól és eladott példányszámtól is függ, de van egy kiszámíthatatlan szentimentális tényező is, amely miatt nem lehet tudni, hogy mely jármű emelkedik kultikus státuszba, és melyik tűnik el különösebb nyom nélkül.

Az Aston Martin Vantage Zagato például 440 ezer dollárba került 2013-ban,

napjainkban már 1,1 millió dollár alatt nem lehet hozzájutni.

Mivel a Közel-Keleten rájöttek arra, hogy a végtelenségig nem lehet az olajvagyonra támaszkodni, éppen ezért elkezdetek alternatív befektetésekben gondolkodni a helyi gazdagok. Szalmán herceg például annyi pénz fizetett egy Da Vinci festményért, mint soha korábban senki.

A Salvator Mundi 450 millió dollárért kelt el.

A sors iróniája, hogy az arab befektetők azokban a luxusautókban látták meg a legjobb üzletet, amelyek épp benzinnel mennek. Azonban az olajárak ingadozása hatással volt a régió autóvásárlási szokásaira is.

Az autóvásárlás ötödére zsugorodott tavaly az Emírségekben.

A rossz értékesítési számok azonban nem érintették a luxus szegmenst. Az Aston Martin 10-15 százalékos növekedésre számít idén, ez 250 autót jelent. Hasonló számokról számolt be a McLaren is, ők 12 százalékos növekedést várnak 2017-ben.

A McLaren SennaForrás: McLaren

Jobban fogynak a Rolls-Royce-ok is, több mint 200 darabos eladásra számítanak idén, ez a szám 2015-ben még csak 165 volt. Az érdeklődés akkora a cég Phantom VIII-as, jövőben megjelenő modellje iránt, hogy több rendelést már nem vesz fel a cég. A jármű ára minimum félmillió dollár.

Az Aston Martin limitált szériás (15 darabos) Vanquish S Pearl ára 450 ezer dollár volt, és már mind elkelt az arab országban.

Ezt a szériát csak az arab ország lakóinak készítették, máshol nem kapható.

A Pearl csak az arab vevőknek készültForrás: Origo

A brit márka óriási sikernek örvend a Közel-Keleten, egy gyűjtő egy felújított 1965-ös DB5 Volante modellért 2,2 millió dollárt fizetett.