Magyarország az uniós átlag fölött van a támogatások brüsszeli lehívásában

Széchenyi István Az eredeti formájában újraépített Kisfaludy lapátkerekes gőzhajó az alsóörsi kikötőben. A családi tulajdonú Balatoni Sétahajózási Kft. sikeres pályázata eredményeként Európai Uniós támogatással mintegy százmillió forintból építették meg a
Az eredeti formájában újraépített Kisfaludy lapátkerekes gőzhajó az alsóörsi kikötőben. A családi tulajdonú Balatoni Sétahajózási Kft. sikeres pályázata eredményeként Európai Uniós támogatással mintegy százmillió forintból építették meg a Balaton első személyszállító hajója, a Széchenyi István által 1846. szeptember 21-én vízre bocsátott Kisfaludy lapátkerekes gőzös korhű mását.
Vágólapra másolva!
Jó ütemben folyik az uniós támogatások kifizetése, a tavalyi évben, december 31-ig 2488 milliárd forintot fizettek ki a pályázatok hazai nyerteseinek, ebből az év végéig több mint 900 milliárd forint már megérkezett Brüsszelből – mondta Vitályos Eszter, a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára kedden.
Vágólapra másolva!

Az uniós pályázatok utófinanszírozottak, a fejlesztésekre a forrásokat először a saját költségvetésükből fedezik a tagállamok, de Magyarország az uniós átlag fölött van a támogatások brüsszeli lehívásában – hangsúlyozta az államtitkár.

Továbbá kiemelte,

a kormány az előleg-szabályok könnyítésével azt kívánta elérni, hogy a vállalkozások, illetve a közszféra kedvezményezettei minél nagyobb előleget megkaphassanak, így biztosított legyen a projektek finanszírozása, befejezése.

A kormány tisztában volt azzal, hogy a szabályok megváltoztatása egyben az uniós kifizetések későbbi beérkezését jelenti, mert azokat csak a fejlesztések előrehaladásával párhuzamosan, akár több év elteltével utalja át Brüsszel. A stabil magyar gazdaság azonban lehetővé teszi, hogy a jelentős időbeli eltérés ellenére a hazai költségvetés finanszírozza a szükséges összeget, az uniós pályázatok kifizetései miatt nem éri hátrány az államháztartást.

Az eredeti formájában újraépített Kisfaludy lapátkerekes gőzhajó az alsóörsi kikötőben. A családi tulajdonú Balatoni Sétahajózási Kft. sikeres pályázata eredményeként Európai Uniós támogatással mintegy százmillió forintból építették meg a Balaton első személyszállító hajója, a Széchenyi István által 1846. szeptember 21-én vízre bocsátott Kisfaludy lapátkerekes gőzös korhű mását. Forrás: MTI/Varga György

A kormány fejlesztéspolitikai célkitűzése értelmében Magyarország a 2014-2020-as uniós költségvetési periódus minden pályázatát meghirdette 2017. március 31-ig. Az összes operatív programban – a halászati kivételével – a teljes költségvetési keret 85 százalékát már odaítélték a sikeres pályázóknak.

A kormányzat 2064 és 2700 milliárd forint közötti kifizetést tervezett tavaly év végéig, a 2488 milliárd forintos kifizetéssel ez is teljesült

– emelte ki Vitályos Eszter, "sikersztoriként" értékelve a kifizetések állását.

Hangsúlyozta azt is, Magyarország negyedévente küld költségnyilatkozatot Brüsszelbe, folyamatos az elszámolás, a projektek előrehadásával, tényleges teljesítésével folyamatosan lehet lehívni az uniós forrásokat.

Az államtitkár bízik abban, hogy nem sokkal 2020 után a teljes uniós támogatási keret megérkezhet, de szavai szerint ez ugyanakkor nagy nyomás a pályázatok nyerteseinek is. Vitályos Eszter az idei év legnagyobb kihívásának nevezte, hogy a projektek minél előbb befejeződjenek, megtörténjenek a tényleges teljesítések.