Rájött egy svájci óragyártó, miben van a nagy üzlet

2018.01.19. 06:58

Egy híres svájci óragyártó, az Audemars Piguet ráébredt arra, hogy szinte teljesen kimarad a használt órák piacából, akárcsak a többi gyártó. A cég vezérigazgatója a genfi óraszalonon tartott érzelmes beszédet, mert szerinte vissza kell szerezni a piacot azoktól, akik most hasznot húznak abból. A vállalat óráit korunk leghíresebb sportolói viselik.

A „svájci óra” kifejezés garancia a felső kategóriás minőségre. A leghíresebb márkákat mindenki ismeri, azonban van egy szegmens, amitől a gyártók eddig ódzkodtak.

A használt órák piaca eddig az aukciós házak és az internetes webáruházak kiváltsága volt, azonban az Audemars Piguet úgy döntött, hogy nyit egy boltot a használt óráknak is.

A márkának olyan híres sportolók a nagykövetei, mint

Lionel Messi, LeBron James, Novak Djokovic, de régebben Michael Schumacher is az Audemars Piguet óráit hordta.

Az Audemars Piguet egyik órája egy svájci árverésen. A Royal Oak Lionel Messi limitált szériás (100 darab készült belőle), a 10-es sorszámú került kalapács aláForrás: AFP/Fabrice Coffrini

Az üzletben azért is lát fantáziát a gyártó, mert így jobban nyomon követheti órái életútját, ráadásul új bevételi forrásra is szert tehet.

A Bloomberg szerint a használt órák piaca 10-20-szor nagyobb, mint az új óráké, és a haszon jelentős részét az aukciós házak, független óraárusok és internetes oldalak (eBay, Amazon) fölözik le.

Vissza kell foglaljuk ezt a piacot, mert jobban csinálnánk

- mondta a vállalat igazgatója egy genfi órakiállításon.

A svájci óravállalatok mostani profitja erősen elmarad a várakozásoktól. Az előző évben három százalék volt a növekedés, míg ez az érték tíz éve még két számjegyű volt. Ez többek között az okosórák elterjedése és a jó minőségű hamisítványok miatt alakult így.

Audemars Piguet óraszerkezetForrás: AFP/Richard Juilliart

Az Audemars Piguet, amely évente 40 ezer órát gyárt, reméli, hogy más márkák is csatlakoznak a kezdeményezéshez három éven belül. A svájci márka egyelőre egy üzletet nyit a genfi Kempinski Hotelben, de tervbe van véve egy japán és egy amerikai bolt is.

A használtóra piaca más márkák számára is vonzó, iparági értesülések szerint az LVHM konzorcium szintén gondolkodik a lépésen. A vállalathoz tartozik a TAG Heuer, a Hublot és a Zenith is.

Novak Djokovic is a márka nagyköveteForrás: AFP/2012 Getty Images/Larry Busacca

Az igazgató szerint nem lenne szabad hagyni, hogy olyanoknál landoljon a profit, akiknek amúgy semmi köze az adott márkához. Elhangzott még a kiállításon, hogy az új és a használt órákat külön üzletekben árulnák, hiszen más vevőkör tartozik a két kategóriához.

Érdemes megemlíteni, hogy az Amazonon a hitelesített és használt Audemars Piguet órák ára 2995 dollártól közel 200 ezer dollárig terjed, míg az új modellek 12-15 ezer dollárnál kezdődnek.