A házaspár, aki megálmodta a Hush divatcéget

2018.02.01. 15:11

Mandy Watkins és Rupert Youngman 18 éve, egy véletlen folytán találkozott Hongkongban, másfél évvel később már közös jövőjüket tervezték Londonban, amibe beletartozott Watkins vágya, hogy saját divatcéget alapítson. A Hush divatmárka ma már évente mintegy 17 millió fontnyi ruhát értékesít online.

Watkins már Londonba költözésekor a Hush megalapításán dolgozott, ám ehhez nem volt meg a szükséges anyagi fedezete, egészen 2003-ig, amikor elvesztette marketinges állását. Watkins felhasználta 40 ezer fontos végkielégítését és elindította a Husht, amely eleinte női pizsamákra és kardigánokra összpontosított.

Az egész ötlet a kényelemre épült – mondta Mandy Watkins a BBC-nek. 

Hush divatcégForrás: hush-uk.com

A divat szakértőinek – akik egyre többször emlegették a Husht – köszönhetően a cég nagy lendületet vett. 2005-ben pedig Youngman is csatlakozott a vállalkozáshoz, miután elhagyta az újságírói pályát.

Azért, hogy a Hush a lehető legtöbb vásárlót elérje, a cég honlapja és katalógusa sok életmódmagazin elemet tartalmaz: receptek, filmajánlók, utazási cikkek és interjúk. Az ötlet Youngmantől származik, aki saját kiadványt akart szerkeszteni.

„Azon gondolkodtam, vajon miként lehetnék hasznára a cégnek. Azóta a legjobbak között vagyunk, és nem azért, mert zseni vagyok, hanem mert ez volt a hátterem, és szeretem csinálni. Mandy nagyon kiváncsi volt rá, hiszen nemcsak egy termékről, hanem egy életstílusról is szól” – tette hozzá Youngman. 

H E L L O A U T U M N . . . Have you received our new catalogue?! You can also now view it online! #hushAW17 #myhushstyle

hush (@hushhomewear) által megosztott bejegyzés,

A vállalat azóta számos termékkel bővült: alkalmi és kényelmes női ruházat, kötöttáruk, nadrágok, kabátok, valamint cipők, táskák, napszemüvegek és egyéb kiegészítők.

A napi teendőket, valamint a design-t Watkins tervezi és kezeli, míg a marketinges, pénzügyi és informatikai ügyeket Youngman tartja kézben.

A Hush erőteljesen növekszik, éves nyeresége tavaly 60 százalékkal bővült. Persze a házaspár nem minden újító ötlete aratott sikert. 2009-ben bevezették a férfiak számára is kényelmes ruhaneműket, de ezzel három évvel később le is álltak. Egyszerűen nem jött be.

Szeretem, amit csinálok, de pizsamákat tervezni férfiaknak, nem pedig nőknek, ez valahogy nem érdekelt, és ez is volt a probléma – fejtette ki Watkins. 

A másik, kezdetben szintén sikertelen kollekció a nyári kínálat volt, amely öt éven keresztül nem volt nyereséges, a vásárlók inkább a télire való meleg és kényelmes ruhákat választották.

A Hush többnyire a weben keresztül adja el termékeit, ám a cég tavaly szerződést kötött a John Lewis áruházlánccal, és így már 16 üzletben is elérhetőek a Hush termékei. És bár jövőre az alapítók további megállapodásokat akarnak kötni, saját fizikai üzlet indításán nem gondolkoznak.

Néha nagyon izgatott leszek egy boltnyitás ötletétől vagy a koncepció kialakításától" – tette hozzá Watkins.

Annak ellenére, hogy több olyan, jól megalapozott márkával, mint például a Jigsaw vagy a Whistles, kell megküzdenie a Hushnak, a cég sikeresen célozta meg a rendkívül kiélezett versenyhelyzetben lévő brit ruhaipart – fejtette ki Honor Strachan, a Global Retail Data vezető kiskereskedelmi elemzője.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK