Naponta 1,4 milliárd ember facebookozik

2018.02.01. 12:46

A Facebook erős, de nehéz éven van túl Mark Zuckerberg, a vállalat vezére szerint. Az érzések vegyesek a vállalat negyedéves jelentése után, hiszen bár globálisan nőtt a felhasználók száma, a legértékesebb piacon csökkent azok száma. Ráadásul az oldalon töltött idő is visszaesett, azonban a közösségi oldalnál nem aggódnak.

Január 31-én közzétette negyedéves jelentését a Facebook, amelyben a szokásoknak megfelelően döbbenetes számok vannak.

Ebből többek között kiderül, hogy a vállalat negyedik negyedéves bevétele elérte a 12,78 milliárd dollárt, ami túlszárnyalta az elemzői várakozásokat. Ez 48 százalékos emelkedés az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.

Az oldalt havonta 2,13 milliárd aktív felhasználó keresi fel, míg a napi aktív felhasználók száma 1,4 milliárd fő. Ez gyakorlatilag a Föld lakosságának 18 százaléka.

A cég adózás utáni eredménye 4,26 milliárd dollár volt, tehát csak a nyereség megközelítőleg akkora volt ebben a negyedévben, mint Montenegró éves GDP-je.

A profit növekedése 61 százalékos volt az előző év azonos időszakához képest, leginkább a mobilos felhasználóknak köszönhetően.

Az éves profit megközelítette a 16 milliárd dollárt.

Az Apple-höz hasonlóan a Facebook is élt a tengeren túli pénzek legális becsatornázásával, így az egyszer igénybe vehető 15 százalékos adókulcs adta lehetősséggel 2,3 milliárd dollárt fizetettek be az amerikai államkasszába – írja a BBC.

Egyre többen használják az oldaltForrás: AFP/NurPhoto/Jaap Arriens

Érdekesség, hogy először csökkent a felhasználók száma az Egyesült Államokban és Kanadában, 185 millió főről 184 millióra esett a két országban.

A globális növekedés is lassul, egy év alatt 14,5 százalékot nőtt, ez tavaly még 16,9 százalék volt – írja a Quartz.

Változások a Facebookon

Bár a felhasználók száma emelkedett összességében, de ez nem jelenti azt, hogy az emberek több időt is töltenek az oldalon. Sőt!

Mark Zuckerberg szerint a hírfolyamon végrehajtott változtatásoknak köszönhetően

napi 50 millió órával kevesebbet használják a közösségi oldalt.

Az 5 százalékos csökkenést egyelőre nem bánják a Facebooknál, hiszen a vezető szerint így színvonalasabbá válik az oldalon töltött idő, ami hosszú távon az oldal hasznára válik.

2017 erős év volt, de nehéz is.

Mark Zuckerberg optimistaForrás: AFP/NurPhoto/Jaap Arriens

Mint ismert, a Facebook idén januárban fontos változtatásokat vezetett be, kevesebb kattintásvadász bejegyzés és virális bejegyzés jelenik meg. Emellett az egész oldalt meg szeretnék reformálni, leginkább az álhírek terjedése ellen lépnek fel, de szeretnének tenni az ellen is, hogy kevesebb legyen a „facebookfüggő".

A Reuters szerint a csökkenő oldalon töltött idő ellenére a hirdetésekből befolyó bevétel nem lesz kevesebb. Ráadásul a hirdetések is drágultak, a negyedik negyedévben átlagosan 43 százalékkal.

Ezt az elemzők azzal magyarázzák, hogy bár a drágulás jelentős, a hirdetések minősége is sokat javult. Probléma lehet azonban, hogy a Facebook épp legértékesebb piacán, az észak-amerikáin kezdi elveszíteni felhasználóit.