A gyenge eredmények késztetik változtatásra a ruházati láncot

H&M
People walk past a store of the Swedish fashion chain H&M (Hennes & Mauritz) in Berlin, Germany, 1 February 2017. The company wants to concentrate more on the online business and plans on cutting down on the number of stores. Photo: Paul Zinken/dpa
Vágólapra másolva!
Mintegy 170 boltját zárja be a H&M kiskereskedelmi üzletlánc idén. A menedzsment a döntését a vártnál rosszabb eredményekkel indokolta. A bezárásokkal együtt párhuzamosan azonban új koncepcióval indítanak egy másik hálózatot.
Vágólapra másolva!

Mind az üzletek eladásait, mind az online kereskedelmi forgalmát növelni szeretné a H&M, és ezért hajlandó befektetésekre is a digitális technológiákba – írja a Bloomberg. A cégnek ugyan most nem túl bíztatók az eredményei, a vezetés azonban bízik a fordulatban és az új hálózat sikerében.

A vártnál rosszabb eredmények

Sokat romlott az utolsó negyedévben a lánc értékesítési eredménye a megelőző időszakhoz képest. Az online eladások arányának növelésével mind kevesebb vásárló kereste fel a fizikai boltokat, ami meglátszott a forgalmon is. Tavaly szeptembertől november végéig a bevételek 4 százalékkal csökkentek, decemberben és januárban pedig csak 1-1 százalékos erősödést tudott felmutatni a cég.

A 30 milliárd dolláros piaci értékű cég teljesítményével sem a menedzsment, sem a piaci szereplők nem elégedettek.

A baj súlyosságát mutatja, hogy két évtized után fordult a helyzet: a cég adósságállománya meghaladja a készpénzállományt.

Nem megy jól mostanában a cégnek, a menedzsment változtásokról döntött Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Paul Zinken

A vezetés úgy értékelte, a H&M nem tudta a vásárlóknak azt a fogyasztói élményt nyújtani, amelynek hatása az értékesítési eredményekben is meglátszott volna.

Zár és nyit

Az online jelenlét erősítése mellett, a láncnál úgy gondolják, a hálózat átszervezésével, sokat javíthatnának az eredményeken. A tervezett intézkedések fájdalmas része, hogy idén világszerte 170 üzletet zárnak be. Ugyanakkor

a feltörekvő piacokon új üzleteket is nyitnak, így mindent egybe vetve, idén akár 390 egységgel is nőhet a boltok száma.

Az intézkedések másik legfontosabb eleme, hogy egy új formátumot is újra indítanak. Az Afound nevű lánc nem csak a H&M boltok megmaradt készleteit veszi át, hanem más ruházati láncoktól is forgalmaz majd termékeket.

Sok boltot zárnak be és sokat nyitnak idén, valamint megcélozzák az online értékesítésre is Forrás: AFP/2017 Getty Images/Brad Barket

A tervek szerint az Afound az alacsonyabb árkategóriában kínálná a ruházatot és a kiegészítőket.

Az első fizikai egység Svédországban nyílna, és további boltok mellett, az új koncepció beindítaná az online kereskedést is. A H&M amellett, hogy számos boltot bezár és megnyit idén, jelentős forrásokat szán az üzletfejlesztésre és a webes értékesítés erősítésére is.