Hihetetlen tempójú terjedését jósolják az e-buszok terjedésének az előrejelzések. Ha ezek pontosak, akkor a következő években a városi tömegközlekedés nagyot léphet előre a környezetbarátság útján.
A tavalyi év végén, világszerte 386 ezerre volt tehető a világszerte forgalomban lévő elektromos buszok száma. Ha terjedésük üteme nem változik, akkor 2025-re ez a szám akár meg is háromszorozódhat. Így az előzetes számítások szerint, erre az évre világszerte 1,2 millió elektromos busz üzemel majd a városi közlekedésben.
Ezek a világ buszflottájának közel 50 százalékát képviselik majd.
Elterjedésüket az sem gátolja, hogy jelenleg még drágábbak, mint a hagyományos benzin vagy dízel üzemű buszok. Fenntartásuk ugyanis – részben épp az üzemanyag költségek megtakarítása miatt – hosszabb távon olcsóbb, mint a fosszilis üzemanyagokra épülő járműveké.
Az előrejelzések szerint emellett a gyártási költségek csökkenésére is számítani lehet.
Az akkumulátorok és a telepek árának várható mérséklődése alapján, 2026-ra az elektromos buszok gyártási költsége összemérhető lesz a dízel járművek árával.
A távol-keleti ország az utóbbi időben komoly erőfeszítéseket tett az emisszió megvágására. A rendkívül szennyezett levegőjű kínai nagyvárosok közül, több településen már elkezdődött a buszflotta cseréje, és ahogy az Origo is megírta ebben a cikkében, van olyan város, ahol már csak az elektromos járműveket adják ki a forgalomba.
2025-re várhatóan Kínában fog futni a világ elektromos buszállományának 99 százaléka.
Kínában kifejezetten szigorú célokat tűztek ki az elektromos buszok kapcsán. Az ország nem csak belföldi használatra, hanem a világ más országaiba is jelentős mennyiségben szállítja az e-járműveket.
Például a Warren Buffett befektetőguru érdekeltségébe tartozó BYD Co., több mint 100 ezer új, hibrid (azaz az elektromos mellett, valamilyen hagyományos meghajtással még rendelkező) buszt értékesített. A vállalat járművei pedig a világ mintegy 200 városában futnak már az utakon.