Rekordveszteséget jelentett a Tesla

2018.02.08. 14:23

Lassan gurulnak le a járművek a Tesla gyártósoráról, ami meg is látszik a vállalat negyedik negyedéves jelentésében. Azonban Elon Musk optimista, szerinte már idén profitot termelhet a kaliforniai vállalat. Ha minden jól megy, 2018-ban egy autó emberi segítség nélkül keresztbe átszeli az Egyesült Államokat.

Február 7-én, az amerikai tőzsdei zárás után a Tesla is közzétette a negyedik negyedéves jelentését. A jelentés a gyártó történetének legnagyobb veszteségéről szól, azonban Elon Musk, a vállalat vezérigazgatója szerint tanultak a leckéből, és optimisták 2018-at tekintve.

A Tesla jövője egyértelműen a megfizethető kategóriába eső Model 3-tól függ, azonban a jármű gyártása erősen akadozik.

Emiatt a Tesla a negyedik negyedévben 675,4 millió dolláros veszteséget jelentett.

Ez rengeteg pénz, még az egy évvel korábbi veszteséghez képest is, 2016 azonos időszakában 121,3 millió dollár volt a cég vesztesége.

Csak 2017-ben 1,4 milliárd dollárt bukott a cég.

Jó hír azonban, hogy a bevételek növekedtek, 3,29 milliárd dollár volt a tavalyi 2,28 milliárd dollárral szemben.

Pozitív az is, hogy bár a veszteség hatalmas, az elemzők ennél sokkal nagyobb mínuszra számítottak.

Minden a Tesla Model 3 gyártásának sebességétől függForrás: Tesla

Elon Musk 2018-tól a fordulat évét várja, és ígérete szerint már idén nyereséges lesz a Tesla – írja a BBC.

A Tesla közölte a Model 3-nak a gyártási ütemtervét. Az első negyedév végére heti 2500 autót, míg a második negyedévben 5000 darabos gyártást ígér a vállalat.

A jóslatok jóval visszafogottabbak, mint korábban, érdemes visszaemlékezni, hogy 2017 közepén heti 20 ezer darabos produktivitást vállalt Musk már az év végre.

Ehhez képest gyakorlatilag vért izzadt a vállalat, hogy átlépje év végére a heti 1000 darabos határt a cég – írja a MarketWatch.

Musk több jóslattal is előállt a jelentés ismertetésekor. Többek között 100 ezer Model S-t és Model X-t akarnak kiszállítani 2018-ban, de az energiatároló rendszerek eladási is várhatóan háromszorosára emelkednek.

Cél, hogy a gyártás elérje a második negyedévre a heti 5000 darabotForrás: MTI/EPA/TESLA/-------------------

Azonban az egyik legérdekesebb bejelentés az volt, hogy a vállalat idén tervez egy olyan utat,

ahol úgy jut el a Tesla Kaliforniából New Yorkba, hogy a sofőr egyszer sem ér a kormányhoz.

Ezzel szeretnék bizonyítani, hogy már mennyire megbízható a Tesla önvezető rendszere.

A 35 ezer dolláros modell jóval olcsóbb, mint a többi elektromos jármű ebben a kategóriában. A Tesla azonban nem csak a Model 3-mal képviselteti magát a piacon, a Model X, a terepjárójuk (SUV) és a Model S egyaránt 70 ezer dollárba kerül.

Hogy mennyire éri meg Model 3-as Teslát venni, az egyelőre kérdés. Tegnap az Origo is írt arról, hogy nem csak a gyártással vannak komoly problémát, de az autó minősége is hagy kívánnivalót maga után.

Hogy pontosan mik azok az amatőr hibák, amit az autógyártási tapasztalattal alig rendelkező Tesla elvétett, elolvashatja itt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK