Kínai turisták árasztják el a világot

Kínai turisták
Tourists pose for selfies in front of Chinese national flags at a park during the National Day and Mid-Autumn Festival holiday in Beijing, China, 1 October 2017. Tourism income in China rose 12.2 percent year on year on Sunday (1 October 2017), the first day of the country's National Day holiday, China National Tourism Administration (CNTA) said. Total tourism revenue hit 96.5 billion yuan (14.5 billion U.S. dollars), according to the CNTA. The country's major tourist destinations received a total of 113 million visitors on Sunday, up 10.5 percent year on year.
Vágólapra másolva!
Az elmúlt években a turizmus globálisan rengeteg pénzt generált. Csak 2016-ban a szektor 7600 milliárd dollárral járult hozzá a világgazdasághoz és ez a szám a következő években nőni fog, hiszen néhány országban még csak most válik elérhetővé az utazás élménye nagy tömegek számára. A kínaiak pedig boldogan utaznak és minden más nemzetet felülmúlnak költekezésben is. Már mos ők felelnek a turisták által elköltött pénz ötödéért, pedig alig 5 százalékuknak van útlevele.
Vágólapra másolva!

Kína egyre több területen tör vezető szerepre, most éppen a turistáikkal szeretnék meghódítani a világot. A turizmus világszerte egyre sikeresebb ágazat, hiszen csak 2016-ban 7600 milliárd dollárral járult hozzá a világgazdasághoz.

Kínában csak az elmúlt években jött divatba az utazás, de már most ők felelnek a turisták által külföldön elköltött pénz ötödéért. Ez a szám azért elég komoly, ha azt is figyelem vesszük, hogy az egymilliárd 350 millió lakosú országban élőknek mindössze öt százaléka rendelkezik útlevéllel. Ez egyébként 65-67 millió potenciális utazót feltételez.

illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Chen Xiaogen

A kínai turisták nagy száma bizonyos szemléletváltást is mutat.

Már nem csak a luxus táskák, ékszerek és órák lehetnek státusz szimbólumok, hanem egy külföldi utazás is. Simon Russell, a londoni Scott Dunn luxusutazásokat szervező csoport vezérigazgatója szerint egy ember személyes brandjét nagyban befolyásolja, hogy milyen helyeken nyaralt és hova utazott.

A World Tourism Organization szerint még közel sem ért véget a turizmus térnyerése, ugyanis Peking évente 10 millió új útlevelet bocsát ki.

Hasonló volt a helyzet Japánban az 1980-as években. A gazdagodó nemzetek polgárai egyre többet utaznak. A Mastercard felméréséből kiderül, hogy Ázsia feltörekvő országai 2021-ig 50 millió új turistával fogják elárasztani a világot.

A többségük az okostelefon-függő generációból kerül majd ki, ez pedig átírja a szektor eddigi szabályait. Megjelennek a szabad, független és a lehető legolcsóbb lehetőségekre utazók, akik az interneten foglalnak le mindent, nincs szükségük már idegenvezetőre és a különböző idegennyelvű feliratokat is telefonos alkalmazásokkal fordítják le.

illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Zhu Zhengqiang

Chang Theng Hwee, aki egzotikus utazásokat szervez a leggazdagabb kínaiaknak elmondta, hogy a modern turisták már nem akarnak egy csoport tagjaként utazni, szeretnek mindent maguk csinálni, a saját szájízük szerint.

A turizmus megerősödése egyértelműen magával hozza az infrastruktúra fejlődését is, hiszen egyre több és egyre nagyobb reptérre és korszerűbb közlekedésre van szükség, hogy a turisták igényeinek kielégítésére. Emellett az ingatlanárak is emelkednek a népszerű helyeken, de a környezetre is komoly hatása van, amikor ekkora tömeg megmozdul.

A CLSA tanulmánya is arra hívja fel a figyelmet, hogy Kína hamarosan a turisztikai ágazat legjelentősebb szereplője lehet.

illusztráció Forrás:AFP/Imaginechina/Liu Peiran

A becslések szerint 2021-re a kínaiak nagyjából 429 milliárd dollárt fognak elkölteni külföldön. A Visa pedig arra emlékeztet, hogy mintegy 180 új repteret terveznek Ázsiában, és a már meglévőket is folyamatosan bővítik.

Megfigyelhető az is, hogy sokan egyre kevésbé szeretnek olyan helyekre utazni, ami tele van turistával. Sokan már inkább arra vágynak, hogy valami igazán egzotikus helyen tölthessék nyaralásukat, ahol nem ütköznek úton-útfélen honfitársaikba.