A legendás élethosszig tartó garanciát egy évre váltja ez a cég

2018.02.13. 07:07

Az L. L. Bean több mint egy évszázada kínálja termékeihez az élettartam garanciát, azonban a mostani, erőteljes visszaeséseknek köszönhetően a szabadidő ruhákat és kiegészítőket gyártó cég ezt egy évre csökkentette.

A freeporti székhelyű, 1912-ben alapított vállalat bejelentette, hogy drasztikusan csökkenti saját garanciavállalását az élethosszig tartó megelégedettségről egy évre, ez alatt azonban bármilyen indokkal visszahozható az L. L. Bean terméke.

Néhány vásárlónk úgy tekintett erre a lehetőségre, mint egy egész életen át tartó termékcsere programra, ami a hosszú évekig használt, megviselt termékeket is visszacseréli. De voltak olyanok is, akik kiárusításon vett termékeket hoztak vissza" – nyilatkozta Shawn Gorman, az L.L. Bean elnöke a Bloombergnek levelében.

Az L. L. Bean egyik termékeForrás: Flickr/Anna Chernichko

Gorman hozzátette, hogy amennyiben a vásárló egy év után talál hibát az anyagminőségben, vagy az elkészítésben, úgy a cég továbbra is „igazságos megoldást" ígér. De azok a vásárlók, akik már korábban visszaéltek a garanciával, azok számára az egy éves jótállás nem engedélyezett.

A garanciális cserék 15 százaléka volt visszaélés, vagyis évtizedekig használt termékek, és rossz állapotban lévő holmik cseréje – fejtette ki a cég szóvivője, Mac McKeever. A pofátlan cserék az elmúlt öt évben megduplázódtak, és ez idő alatt körülbelül 250 millió dolláros kárt okoztak. „Ez nem tisztességes azokkal az ügyfeleinkkel szemben, akik betartják a garancia eredeti célját, és természetesen ez nem is egy fenntartható üzleti modell" – tette hozzá McKeever.

L. L. Bean központjaForrás: Flickr/kmf164

A cég nemcsak különleges garanciájáról híres, hanem 20 ezer négyzetméteres üzletéről is, amely a nap 24 órájában, és az év minden napján nyitva áll, és amit évente 3 millió ember keres fel.

Az L. L. Bean a közelmúltban több változáson ment át, a vállalat tavaly télen felajánlotta ezer dolgozója  kivásárlását, amivel karöltve az amerikai alkalmazottainak számát tíz százalékra akarta csökkenteni – 2016-ban több mint 5 ezer munkavállaló dolgozott a cégnek.

A cég szabadidős ruhái és csizmái iránt egyre nagyobb a kereslet, köszönhetően az utóbbi évek retro korszakának, ami a több évtizedes múlttal rendelkező vállalatok felé tereli a városi fogyasztókat.

Híres kacsacsizmájukból nem tudtak annyit gyártani, hogy az ne fogyjon el, és az L. L. Bean ennek köszönhetően a termelési kapacitás növelésére helyezte a hangsúlyt.

Ugyanakkor a 106 éves vállalat későn kezdte meg modernizációját, jelenleg több népszerű technológiai újítással is kísérleteznek, aminek köszönhetően a felsőruházatokba és a lábbelikbe érzékelőket helyeznek el, hogy több információhoz jussanak a mindennapos használat révén. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK