Háromezer forintot ér a szerelem Magyarországon

2018.02.14. 12:38

Nagyjából ez a leggyakoribb összeg, amit arra szánnak a magyar párok, hogy meglepjék egymást Valentin-napon - ez derült ki a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. kutatásából, amelyet az angolszász eredetű ünnep alkalmából végeztek. Érdekes, hogy a magyarok ötöde nem kedveli ezt az ünnepet, több mint felük nem is készül semmilyen meglepetéssel, ha pedig mégis, akkor a vacsora és a virág vezet.

Ahogyan az a Wikipédián is olvasható, Szent Bálint egyébként nem csak a szerelmesek, de a lelkibetegek és az epilepsziával élők védőszentje is. Bár, mint szentnek nem alakult ki különösebb kultusza, a 20. század végétől az angolszász országokban egy nem elhanyagolható "kereskedelmi" ünnep alakult ki a Bálint-nap (Valentine's Day) körül, amely a kilencvenes évek végén már Magyarországra is bőven begyűrűzött. Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy ez a nap egyébként még bibliai értelemben is ünnepnapnak számít - igaz, hogy egyáltalán nem szokás keresztény ünnepként hivatkozni erre a napra. Szent Bálint a 14. században vált a jegyesek és a fiatal házasok védőszentjévé Angliában és Franciaországban. A sokszáz éves történet szerint Terni püspökét (vagyis a későbbi Szent Bálintot) keresztény hite miatt végezték ki, de még az ítélet végrehajtása előtt Bálint a hite erejével visszaadta a börtönőre vak leányának a látását. Mielőtt kivégezték, búcsúüzenetet küldött a lánynak, amelyet úgy írt alá, hogy "A Te Bálintod". Ezt szokták emlegetni az üzenetküldés eredeteként. 

"A te Bálintod."Forrás: Pixabay

Szerelmes a magyar?

A több, mint 1200 fő részvételével készült reprezentatív felmérés alapján az derül ki, hogy akármennyire is szkeptikusak a magyarok, azért mégsem nevezhető a Valentin-nap egy egyöntetűen lenézett ünnepnek.A válaszadók 33 százaléka kedveli ezt az ünnepet, míg mindössze 21 százalékuk mondta azt, hogy nem szereti a Valentin-napot, a többiek számára pedig abszolút semleges február 14-e- magyarázza Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. ügyvezetője. A kutatásból kiderült az is, hogy a magyarok harmada nem csak kedveli ezt az ünnepet, hanem ajándékot is vásárol a párjának, azonban 55 százalék nem vásárol semmit. "Megkérdeztük arról is az embereket, hogy miért ünneplik a szerelmesek napját és a válaszok között azért jó pár érdekes is akadt" - mondja Jagodics kiemelve azt, hogy a legtöbben azt említették, hogy ez mégis csak a szeretet illetve a szeretet egyik ünnepe. A válaszok között azonban megjelent az is, hogy "lesz szex".Volt olyan is, aki azt mondta, hogy "ezen a napon házasodtunk, sőt az egyik gyerekemet is Bálintnak hívják". És, hogy miért nem ünneplik? A válaszok nagyjából azonos körben mozogtak, azaz "ez egy amerikai hülyeség, egy kereskedelmi ünnep", vagy "ez csupán egy műanyag ünnep", illetve "fejősgép", valamint "22 éve vagyunk már házasok, fiatalkoromban pedig azt sem tudták, hogy létezik ilyen nap."

"Lesz szex."Forrás: Pixabay

Ha mégis ünneplik, akkor vajon mivel?

Ugye a válaszadók majdnem harmada (pontosabban 31 százaléka) meglepi valamivel február 14-én a párját. Toronymagasan vezet az ajándékok között a vacsora (47 százalék), illetve a virág (45 százalék). A harmadik helyre futott be a szintén klasszikusnak számító csokoládé. A válaszadók 14 százaléka említette Valentin-napi ajándékként az intim meglepetéseket, de nem ritka az, hogy utazás lapul a szerelmesek batyujában.

Hogy mennyi az annyi?

Vagyis mennyit ér nekünk a Valentin-napra "belőtt" szerelem? A szerelmespárok több mint 43 százaléka legfeljebb háromezer forintot tervez elkölteni február 14-én, míg 26 százalékuk már 3000 és 5000 forint közé merészkedik. A magyarok majdnem ötöde akár 10 ezret is elkölt ezen a napon. Érdekesség, hogy volt olyan a válaszadók között, aki 100 ezer forint feletti összeget szán erre a napra.

"22 éve vagyunk már házasok, fiatalkoromban pedig azt sem tudták, hogy létezik ilyen nap."Forrás: Pixabay

Jagodics Rita arra is felhívta a figyelmet, hogy "ma már nincs olyan iparág, amit ne érintene valamilyen módon a Valentin-nap. Hiszen február 14-ei ajándékként ugyanúgy hirdetnek Fiat 500-ast, mint elektronikai eszközöket is, de megjelent a szív alakú pizza is". A szakember szerint ugyanakkor úgy tűnik, hogy Magyarországon aktívabb a Valentin-napi kínálat, mint a kereslet, vagyis az emberek nem buzdultak fel nagyon a szerelmesek napján.Fontos azonban azt is megjegyezni, hogy a cégek nem is feltétlenül februári értékesítésben gondolkodnak egy-egy Valentin-napi ajánlat meghirdetése (például "vegyen kabriót szerelmének") során, mindössze igyekeznek minden alkalmat megragadni arra, hogy hirdethessenek. Ezen a napon hirdetni legalább figyelemfelkeltő és jobban beül az emberek memóriájába az üzenet. Persze, ha további extremitásokra vagyunk kíváncsiak, akkor érdemes szétnézni a Google-ben is és beírni annyit, hogy "ajándék Valentin nap". A felugró szponzorált megjelenések és ajándéktippek között még kerékpár-alkatrészek közül is böngészhetnek a túlfűtött szerelmesek.