Indul az AirBnB Plus, utazási iroda lesz a lakásmegosztóból

Vágólapra másolva!
Az AirBnb a tőzsdére készül és ezért fontos számukra, hogy az eddiginél szélesebb körű szolgáltatásokat tudjanak kínálni meglévő ügyfeleiknek, valamint a tehetőseket is megcélozzák. A vállalat el akar mozdulni az olyan utazók irányából, akiknek nincs elég pénze szállodára, azok felé a  gazdagabbak turisták felé, akiknek teljesen más szükségleteik vannak. Az AirBnB Plus a számukra megfelelő ingatlanokat fogja összegyűjteni, de emellett akár faházban, vagy hajón is lehet majd lakni. Úgy tűnik a végén a közösségi lakásmegosztó is csak egy lesz a sok utazási iroda közül.
Vágólapra másolva!

Még a tőzsde előtt szeretné az AirBnb szeretné megmutatni befektetőinek, hogy képes bevonzani tehetősebb rétegeket is és éppen emiatt egyre inkább kezd hasonlítani egy hagyományos utazási irodára. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne kínálnának továbbra is olcsó szállásokat, hanem csak azt, hogy mostmár a gazdagabb utazók igényei felé is fordulnak.

Éppen ezért indítja el a cég az AirBnB Plus címkét, ahová a különböző luxusingatlanokat és szolgáltatásokat gyűjtik össze, hogy azokat könnyebben megtalálják a felhasználók. Emellett ezeket az ingatlanokat már maga az AirBnB ellenőrzi, egy több mint száz pontos lista alapján és csak azok a lakások kerülhetnek be, vagy maradhatnak az AirBnB Plusban, amelyek megfelelnek a kritériumoknak, többek között a dizájn, a tisztaság és a kényelem is nagy szerepet kap majd.

illusztráció Forrás: STRUTT & PARKER

Megjelennek az oldalon az extravagánsabb szálláslehetőségek is, mint a különleges helyeken található faházak, vagy éppen a hajók.

Közben a vállalat egyre nagyobb gondokkal küzd világszerte, de még az alapítóvárosban - San Franciscóban - sem kímélik őket. A San Francisco Chronicle írt arról, hogy a rövidtávú ingatlanbérlés 50 százalékkal csökkent az elmúlt hat hónapban. Ugyanebben az időszakban a hosszútávú ingatlan-bérbeadással foglalkozó oldal, a Zillow viszont éppen az elérhető ingatlanok számának növekedéséről számolt be.

Az adatokat a Host Compliance gyűjtötte be. Ez a cég segít az amerikai városoknak abban, hogy ellenőrzi: vajon a rövidtávú lakáskiadással foglalkozó cégek betartják-e a szigorú a szabályozásokat. Az AirBnb ugyan a legnagyobb játékos ebben a szegmensben, de nem az egyedüli, hiszen a Flipkey és a HomeAway is hasonló szolgáltatásokat kínál.

Az AirBnb Plus kínálata az airbnb.com oldalról Forrás: Origo

A Chronicle szerint 2017 augusztusában még 8740 ingatlant hirdetett az AirBnb San Franciscóban, ez a szám idén januárban már csak 4119 volt.

A vállalatnál azt mondták a lapnak, hogy 2018 eleje azért volt fontos a számukra, mert mostanra sikerült tisztázni, hogy az oldalukon hirdetett összes ingatlan megfelel a szabályoknak. Az eltűnő hirdetésekről pedig annyit mondtak, hogy ezeknek többsége olyan ingatlan volt, ahol az albérlők a tulajdonos beleegyezése nélkül adtak ki szobákat.

Az egyik AirBnB Plus lakás Forrás: AirBnb Plus

A vállalat azzal is védekezik, hogy San Francisco nem a legtöbb bevételt generáló város az AirBnB számára. A listát Párizs vezeti, majd ezt követi London és New York. De ami San Franciscoban történik, az nagyon könnyen bekövetkezhet majd idővel a többi nagyvárosban is.

Dale Carlson, a ShareBetter csoport aktivistája úgy véli, hogy az AirBnb Plus elindításával az AirBnB végleg szétverte a közösségi lakásmegosztás eredeti elképzelését és bebizonyosodott az is, hogy ez az üzleti filozófia nem tartható fenn a végtelenségig. Az AirBnb úgy tűnik inkább egy hagyományos utazási irodává szeretne válni, viszont akkor nagyon nehéz lesz megőrizni a cég 31 milliárd dollárra becsült értékét.