Újra van csirkehús a KFC-ben, csak elég kevés

KFC, Anglia, Hétfő óta több étterem nem nyitott ki Angliában
Pedestrians pass outside a closed KFC fast food store in south London on February 19, 2018. US fast food chain KFC said on February 19 it had been forced to close many restaurants in Britain because of a new supplier failing to deliver chicken in time, generating some tongue-in-cheek outrage on Twitter. / AFP PHOTO / BEN STANSALL
Vágólapra másolva!
A KFC az elmúlt évek legnagyobb gyorséttermi hibáját mutatta be a múlt héten, miután több száz étterem nem nyitott ki húshiány miatt. A problémát nem a KFC okozta, hanem a DHL szállítócég, amely nem tudott ekkora mennyiségű húst kezelni. Több helyen még most is csak limitált számú menüt adnak ki.
Vágólapra másolva!

Már több mint egy hete, február 19-én robbant a bomba, miszerint nem nyit ki a KFC üzletek kétharmada Nagy-Britanniában. Ennek oka az volt, hogy a KFC szállítócéget váltott,

és a DHL nem tudott megbirkózni a logisztikai problémával, így nem jutott csirkehús minden étterembe.

A helyzet múlt héten nem oldódott meg, csak a boltok fele tudott vendégeket fogadni. Tíz nap elteltével némileg javult a helyzet a CNBC szerint,

az éttermek 97 százaléka már nyitva van,

azonban több helyen is csak korlátozott mennyiségű az eladható menük száma.

Már 97 százaléka a boltoknak kinyitott Forrás: AFP/Ben Stansall

A KFC-nek 900 étterme van Nagy-Britanniában és Írországban.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, az étteremlánc február 14-én váltotta le az ételszállításra specializálódott Bidvestet, és lett az új beszállító a DHL.

A váltás után napokon belül összeomlott a rendszer, és több száz étterem maradt zárva.

A cég egy reklámhirdetésben kért bocsánatot az emberektől, ahol egy KFC-s kosár oldalán az angol káromkodásra (FCK) cserélték fel a cég nevét.

Érdekesség, hogy a Twitteren kering egy videó, amelyben két KFC egyenruhába öltözött ember csirkehúst vásárol az Asda nevű áruházban, ahol azt mondják, hogy

Mi okozta az ellátásbeli problémát?

A Bloomberg elemzésében azt írja, hogy nemcsak a csirkék esetében, hanem általánosságban is az értékesítési lánc legkényesebb pontja a szállítás. Ezért nagyon fontos, hogy minden precízen működjön, ami különösen fontos az olyan dolgok esetében, mint a csirkehús.

Azonban mint minden területen,

itt is igyekeznek a vállalatok spórolni, és a lehető legolcsóbb áron szállítócéget keresni.

A KFC választása a DHL-re esett, amely ugyan rengeteg tapasztalattal rendelkezik, de nem az ételszállítás a specialitásuk. A döntés visszaütött, az éttermek kétharmada nem tudott kinyitni.

Zárva tartó KFC Angliában Forrás: AFP/Ben Stansall

A legfőbb probléma a DHL-lel az, hogy mindössze egy disztribúciós központjuk van, míg a Bidvestnél ez a szám öt,

egyenletesen elosztva a sziget lakossági gócpontjaihoz igazítva.

A probléma a DHL közép-angliai központjában volt, ahol múlt héten a kamionok hiába várták az utasítást a teendőkkel kapcsolatban órákon át, az nem jött meg.

Még most is vannak üzletek, amelyek nem nyitottak ki Forrás: Flickr Cc

A KFC két helyi vállalattól vásárolja a csirkehúst, és azt nem lefagyasztva szállítják az éttermekbe (mint a McDonald's vagy a Taco Bell), hanem speciális hűtőkocsikban.

Az egyik beszállító a 2 Sisters Food Group,

akik hetente 6 millió állatot dolgoznak fel,

és az Egyesült Királyság csirkeellátásának harmadáért felelnek.

A másik beszállító egy észak-írországi cég, a Moy Park, amely 800 különböző farmmal együttműködve szállít csirkehúst a KFC-nek. Ez a két beszállító el is küldte a szükséges csirkemennyiséget a Rugby városa mellett található központba, azonban itt kisiklottak a dolgok.

A DHL innen kisebb raktárakba küldte volna a húst,

majd onnan szállították volna az éttermekbe. Azonban, ami működik egy autóalkatrésznél, az nem megy a csirkehússal a speciális szállítási szabályok miatt.

Mivel nem jutott kellő mennyiségű hús az elosztóraktárakba, így az éttermek is hús nélkül maradtak.