Kínai robotporszívóra vágynak a harmincas magyar férfiak

2018.03.06. 11:19

Okoskütyük, robotporszívó és vezeték nélküli fejhallgató voltak a tavalyi év legnépszerűbb termékei a kínai webáruházakból vásárló magyarok körében – ez a következtetése a Rendeljkínait.hu platformcsalád felmérésének.

Kiderült, kik a leglelkesebb fogyasztók akkor, ha kínai termékek online vásárlásáról van szó. Az eredmények szerint, a 30 évesnél idősebb férfiak átlagosan 10 ezer és 100 ezer forint között költenek egy évben a különböző távol-keleti webáruházakban. A vásárlás igen ritkán impulzív, a legtöbben tudatosan választanak, teszteket és értékeléseket is olvasnak a kiszemelt termékről, mielőtt annak megrendelése mellett döntenének. A válaszadók alapvetően elégedettek a kínai gyártótól rendelt, jellemzően elektronikai eszközökkel, szerintük azok ma már legalább olyan minőségűek, mint európai és amerikai versenytársaik.

Kiderült, kik vásárolnak Magyarországon a leginkább a kínai webshopokbanForrás: AFP

Meglepően gyakran rendelünk Kínából

A kifejezetten a kínai termékeket webshopokon keresztül rendelőket kérdező felmérésben a Rendeljkínait.hu szerkesztői elsősorban a vásárlási szokásokra voltak kíváncsiak. Ennek alapján a Kínából rendszeresen rendelők több mint kétharmada 29 évesnél idősebb férfi, az online áruházakat látogatók mindössze 6 százaléka nő. A válaszadók több mint fele általában havonta néhány alkalommal vásárol Kínából, de vannak napi vásárlók is.
Még minket is meglepett, hogy néhány lelkes válaszadó saját bevallása szerint napi rendszerességgel rendel valamilyen kínai terméket online. Ezek jellemzően kisebb értékű – átszámolva alig párszáz forintba kerülő – apróságok" – mondta Bicsérdy Gergő, a platformcsalád alapító-tulajdonosa.

A túlköltekezés nem jellemző a csoport tagjaira, átlagosan 1500 és 9000 forint közötti értékben vásárolnak, éves költéseiket pedig 10 ezer és 100 ezer forint közé becsülik a válaszadók. A kérdőívet kitöltők közül 100 emberből 19 mélyebben is belenyúl a zsebébe, akár 100 ezer forint feletti összeget is elköltve egy évben, 0,8 százalék pedig éves szinten még félmillió forint felett is szívesen rendel kínai terméket online.

Nem jellemző a túlköltekezés, a vásárlók többsége 10 ezer és 100 ezer forint között költForrás: Thinkstock

Tervezet vásárlások

A legtöbben általában nem hirtelen felindulásból választanak egy kínai terméket. A válaszadók fele szükséglet alapján, alapos utánajárás után rendel csak online. Impulzusvásárlónak csak 9 százalék tartja magát, 100 emberből 17 pedig a kuponok és akciók hatására rendel kínai online áruházból.

A többi válaszadó is igyekszik alaposan tájékozódni egy termék megrendelése előtt.

A válaszadók 55 százaléka keres valamilyen tesztet, mielőtt leadja rendelését, emellett a többi vásárló értékelése, véleménye is mérvadó a döntéshozatalnál.

A rendelési adatok alapján a tavalyi év slágerterméke egyértelműen a robotporszívó volt.

A slágertermékek az okoskütyük, közöttük is kiugróan népszerűek a robotporszívókForrás: Origo

Ezt követik az okostelefonok, bluetooth hangszórók és az okosórák. Idén januárban pedig az akciókamerák és a projektorok is felzárkóztak a sorba.

A felmérésnek fontos tanulsága volt az is, hogy a kérdőívet kitöltők több mint háromnegyede elégedett a kínai termékek minőségével. Szerintük a kínai árucikkek vannak ugyanolyan jók, mint az európai vagy amerikai termékek. A válaszadók emellett az anyagi kockázatoktól sem tartanak, többségük szerint Kínából biztonságos akár drágább eszközöket is rendelni.