Kínai robotporszívóra vágynak a harmincas magyar férfiak

irobot, roomba, robotporszívó
Egy jobb modell tényleg minden koszt felzabál, mire hazaérünk.
Vágólapra másolva!
Okoskütyük, robotporszívó és vezeték nélküli fejhallgató voltak a tavalyi év legnépszerűbb termékei a kínai webáruházakból vásárló magyarok körében – ez a következtetése a Rendeljkínait.hu platformcsalád felmérésének.
Vágólapra másolva!

Kiderült, kik a leglelkesebb fogyasztók akkor, ha kínai termékek online vásárlásáról van szó. Az eredmények szerint, a 30 évesnél idősebb férfiak átlagosan 10 ezer és 100 ezer forint között költenek egy évben a különböző távol-keleti webáruházakban. A vásárlás igen ritkán impulzív, a legtöbben tudatosan választanak, teszteket és értékeléseket is olvasnak a kiszemelt termékről, mielőtt annak megrendelése mellett döntenének. A válaszadók alapvetően elégedettek a kínai gyártótól rendelt, jellemzően elektronikai eszközökkel, szerintük azok ma már legalább olyan minőségűek, mint európai és amerikai versenytársaik.

Kiderült, kik vásárolnak Magyarországon a leginkább a kínai webshopokban Forrás: AFP

Meglepően gyakran rendelünk Kínából

A kifejezetten a kínai termékeket webshopokon keresztül rendelőket kérdező felmérésben a Rendeljkínait.hu szerkesztői elsősorban a vásárlási szokásokra voltak kíváncsiak. Ennek alapján a Kínából rendszeresen rendelők több mint kétharmada 29 évesnél idősebb férfi, az online áruházakat látogatók mindössze 6 százaléka nő. A válaszadók több mint fele általában havonta néhány alkalommal vásárol Kínából, de vannak napi vásárlók is.

Ezek jellemzően kisebb értékű – átszámolva alig párszáz forintba kerülő – apróságok" – mondta Bicsérdy Gergő, a platformcsalád alapító-tulajdonosa.

A túlköltekezés nem jellemző a csoport tagjaira,

átlagosan 1500 és 9000 forint közötti értékben vásárolnak, éves költéseiket pedig 10 ezer és 100 ezer forint közé becsülik a válaszadók.

A kérdőívet kitöltők közül 100 emberből 19 mélyebben is belenyúl a zsebébe, akár 100 ezer forint feletti összeget is elköltve egy évben, 0,8 százalék pedig éves szinten még félmillió forint felett is szívesen rendel kínai terméket online.

Nem jellemző a túlköltekezés, a vásárlók többsége 10 ezer és 100 ezer forint között költ Forrás: Thinkstock

Tervezet vásárlások

A legtöbben általában nem hirtelen felindulásból választanak egy kínai terméket. A válaszadók fele szükséglet alapján, alapos utánajárás után rendel csak online.

Impulzusvásárlónak csak 9 százalék tartja magát, 100 emberből 17 pedig a kuponok és akciók hatására rendel kínai online áruházból.

A többi válaszadó is igyekszik alaposan tájékozódni egy termék megrendelése előtt.

A válaszadók 55 százaléka keres valamilyen tesztet, mielőtt leadja rendelését, emellett a többi vásárló értékelése, véleménye is mérvadó a döntéshozatalnál.

A rendelési adatok alapján a tavalyi év slágerterméke egyértelműen a robotporszívó volt.

A slágertermékek az okoskütyük, közöttük is kiugróan népszerűek a robotporszívók Forrás: Origo

Ezt követik az okostelefonok, bluetooth hangszórók és az okosórák. Idén januárban pedig az akciókamerák és a projektorok is felzárkóztak a sorba.

A felmérésnek fontos tanulsága volt az is, hogy a kérdőívet kitöltők több mint háromnegyede elégedett a kínai termékek minőségével. Szerintük a kínai árucikkek vannak ugyanolyan jók, mint az európai vagy amerikai termékek. A válaszadók emellett az anyagi kockázatoktól sem tartanak, többségük szerint Kínából biztonságos akár drágább eszközöket is rendelni.