Kevesebb lesz a reklám a tévében

kevesebb reklám lesz a tévében 2020-tól
Vágólapra másolva!
A Fox Networks Group egyik vezetője bejelentette, hogy a társaság 2020-tól erőteljesen csökkenteni szeretné a reklámok időtartalmát. Az Egyesült Államok nagyobb csatornái hihetetlen mennyiségű reklámot adnak főműsoridőben. A változást követően más társaságok is áttérhetnek a rövidebb reklám blokkokra, sőt a világ más részein is csökkenthetik a mennyiséget.
Vágólapra másolva!

A Fox Networks Group 2020-tól szeretné levinni az egy órában vetített reklámok mennyiségét és időtartamát. A javaslat szerint egy órában mindössze 2 percnyi reklámot sugároznának. Ez nagyon komoly változást jelentene, hiszen a Nielsen adatai szerint 2017-ben átlagosan 13 percnyi reklám került képernyőre óránként.

A kábelcsatornáknál ez még több volt, egészen pontosan 16 perc.

Ahhoz, hogy a Fox majd a jövőben is hozza a bevételi számokat, valószínűleg emelnie kell a TV reklámok sugárzási díján. A reklámidő csökkentése jól mutatja, hogy mennyire megváltozott a reklámforgalmazás.

illusztráció "Forrás: Shutterstock "

A csatorna produkciós igazgatója reális célnak tartja a kétperces óránkénti reklámidőt. Szerinte az egész iparágnak meg kellene próbálnia követni a példájukat. Ezzel együtt elismerte, hogy a reklámidő még mindig nagyon értékes, de a jövőben a minőségre és nem a mennyiségre kell fektetni a hangsúlyt.

A minőségi reklámtartalom megteremtése viszont jót fog tenni a tévétársaságoknak és a hirdetőknek egyaránt.

illusztráció Forrás: Shutterstock

A konkurensek, vagyis a streamszolgáltatók, mint a Netflix és az Amazon megjelenése is afelé tolja a nagy csatornákat, hogy egyre kevesebb reklámot vetítsenek, hiszen ezeknek a versenytársaknak a műsorai teljes mértékben reklámmentesek. Emellett az új stratégiára azért is van szükség, mert egyre több amerikai mondja le kábelelőfizetését és csatlakozik az előbb említett streamszolgáltatókhoz.