Több millió palack magyar bort exportált a Lidl

2018.03.07. 17:12

Közel 15 millió palack magyar bort értékesített a Lidl Magyarország 2017-ben, amelynek mintegy felét exportálta külföldre - áll a diszkontlánc közleményében. Az európai vásárlók a Királyleánykát, a Tokaji Furmintot és a Szürkebarátot keresték a leginkább, derült ki a Lidl Wine Expo Hungary-n, ahol 21 borvidék 366 féle bora közül választották ki a nemzetközi szakértők azokat, amelyek 2018-ban kerülnek majd fel Európa szerte a Lidl áruházak polcaira.

Idén 5. alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, amelynek célja, hogy a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével támogassa a hazai bortermelőket. Az idei rendezvényen 10 európai ország – köztük Németország, Írország, Nagy-Britannia, Lengyelország, Románia, Horvátország – képviselői 21 borvidék 366 különböző borát kóstolva választhatták ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé a vásárlók számára.

A Lidl idei bormustrája is jó lehetőség a hazai pincészeteknekForrás: BELGA/AFP/Patrick Lefevre

 

Jó lehetőség a családi és kézműves pincészeteknek

A rendezvény különös jelentőségű a kiváló minőséget képviselő kisebb családi és kézműves pincészetek számára, hiszen az áruházlánc kiemelten fontosnak tartja, hogy számukra is biztosítsa a külföldi piacon való megjelenés lehetőségét.

A tét pedig hatalmas, hiszen tavaly 3,1 millió palack bort rendeltek a rendezvényt követően a Lidl nemzetközi képviselői

A rendezvénysorozatnak is köszönhetően 2017-ben a Lidl Magyarország mintegy 14,9 millió palack magyar bort értékesített, ami mintegy 20 százalékkal haladja meg az előző év eredményét. Az eladás növekedése közel azonos volt a hazai és európai piacon.

Így az áruházlánc a 2016-os 6,3 millió palack eladását követően, 2017-ben mintegy 5 milliárd forint értékben 7,8 millió palack bort értékesített itthon.

Emellett további mintegy 7 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európába az áruházláncon keresztül.

A 9,7 millió euró értékű export teljesítménye így mintegy 10 százalékát adja a 103,7 millió eurós teljes hazai bor- és mustexportnak.

Vilányi borvidék: rengeteg hazai bort exportált tavaly a vállalatForrás: Turista Magazin/123rf.hu

Ezek a legnépszerűbbek

A külföldön legnépszerűbb, legnagyobb palackszámban értékesített borok a Királyleányka, a Tokaji Furmint és a Szürkebarát voltak 2017-ben.

A rendezvény megnyitóján Font Sándor, a Parlament Mezőgazdasági Bizottságának elnöke kiemelte: A magyar borok presztízse mind idehaza, mind Európában jelentősen növekedett.

A bizottsági elnök azt is kiemelte, a magyar lormány stratégiai partnerként tekint továbbra is az imázsterméket előállító szőlő- és bortermelőkre.

Tavaly összesen közel 15 millió palack bort értékesítettek az áruházlánc hazai üzleteibenForrás: Lidl Magyarország

A rendezvény sajtótájékoztatóján Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezetője hangsúlyozta,idén rekordszámú, 1000-nél is több bort neveztek a megmérettetésre.

Ez jól mutatja, hogy mára hazánk egyik meghatározó seregszemléjévé vált a bormustra. Az áruházlánc képviselője azt is elmondta, a vállalat folyamatosan bővíti a magyar beszállítóktól származó termékek választékát. Jelenleg 320 hazai vállalkozás 2500 árucikke található meg a Lidl Magyarország áruházainak polcain. Elhangzott az is, hogy Európa 10 országának több mint 5000 Lidl üzletében találhatnak kedvükre való terméket a magyar borok szerelmesei.