Az áruházak lehetnek a jövő legnépszerűbb randihelyszínei

2018.03.12. 19:03

A webáruházak növekedése és a házhoz szállító szolgáltatások erősödése miatt egyre kevesebben járnak boltokba. A jelenség miatt akár a boltok negyede is bezárhat a közeljövőben. A trend miatt a kiskereskedelmi láncok lépéskényszerbe kerültek, és igyekeznek visszacsábítani a vevőket a boltokba.

Az áruházak népszerűsége napjainkban egyre csökken. Ennek oka, hogy egyre többen vásárolnak online felületeken, és ebben sokszor az áruházak is partnerek azzal, hogy házhoz szállítási opciót is kínálnak a vevőknek.

Ez azonban odavezet, hogy a hatalmas alapterületű szuper- vagy hipermarketek méretei sokszor indokolatlanul naggyá válnak, egyszerűen már nincs szükséges akkora térre, amennyivel eredetileg megépítették őket.

A Credit Suisse előrejelzése szerint az elkövetkezendő

öt évben az áruházak 25 százaléka bezárhat az Egyesült Államokban.

Azért, hogy ez a jóslat ne váljon valóra, az áruházaknak lépnie kell, az így haszontalanná vált, felszabaduló hellyel azonban kezdeniük kell valamit.

Közösségi helyekké szeretnék alakítani az kiskereskedelmi láncok magukatForrás: Shutterstock

Emiatt érdekes trend kezd kialakulni az amerikai áruházakban, mertazok közösségi helyszínként kezdik el definiálni magukat.

A Nielsen szakértője szerint a hipermarketek elsődleges célja, hogy valamivel bevonzza a látogatókat, azonban napjainkban már nem elég a széles termékkínálat, hiszen az sokszor elérhető online is.

Ezért az áruházak többsége elkezdett azon gondolkodni mivel, lehetne becsábítani a vevőket, sőt ott tartani őket hosszabb időre, esetleg elérni azt, hogy gyakrabban jöjjenek.

A The Wall Street Journal összegyűjtött több áruházláncot is, amelyek nagyjából azonos elképzelések mentén kívánják ezt megvalósítani. Az oregoni Market of Choice szupermarketlánc 22 százalékkal csökkentette a bolt területének nagyságát, a maradék helyen kanapékat, kandallót és étteremszerű berendezést alakított ki.

Ez nemcsak elkülönített helyeken történik, sok esetben a bolt kellős közepén vannak asztalok és székek, pultok, olykor termékkostolóval.

Cél a társaságok bevonzásaForrás: Shutterstock

A tapasztalatok egyelőre meglepően pozitívak, a vártnál több ember ül le csevegni egymással ezeken a helyeken.

Azonban a dolog gazdasági előnyeit mások megkérdőjelezik, ugyanis a csevegő emberek önmagukban még nem sok pénzt költenek, így tényleg az a kérdés, hogy a heti vásárlót mindennap be tudják-e csábítani.

Másik hátulütője lehet a dolognak, hogy mindig is lesznek olyan vásárlók, akik csak rohanva le akarják tudni a hétvégi nagybevásárlást. Őket például zavarhatja a sajtpult mellett kedélyesen falatozgató kanapékon ülő csoport.

Ráadásul, mint kiderült, ezek a helyek randi szervezésére is alkalmasak. Vásárolni a többség jár, még azok is, aki szórakozóhelyekre nem. Ráadásul ezek a találkozások sokkal természetesebbnek hatnak, és nem feltétlenül a másik lenyűgözéséről szólnak.