Így nyomtatják a legújabb elektromos autót

3D nyomtatással készült autó
Sanghaj, 2018. március 19. A sanghaji székhelyű 3D nyomtatós kulturális múzeum által 2018. március 19-én közreadott kép az LSEV olasz járműgyártó X nevű elektromos autójáról Sanghajban március 11-én. Az olasz gyártó szerint az X lehet a világ első tömeggyártású, háromdimenziós nyomtatóval készített elektromos autója. A kocsi kerekeit, szélvédőit és a karosszériáját leszámítva minden alkatrésze 3D nyomtatóval készült. Az autó súlya mintegy 450 kilogramm, végsebessége 70 km/h és közel 150 kilométer megtételére képes egy töltéssel. A vételár várhatóan 9500 amerikai dollár (körülbelül 2,4 millió Ft) lesz és Kínában a 2019-es év második negyedévétől lesz kapható. (MTI/EPA/3D nyomtatós kulturális múzeum)
Vágólapra másolva!
A EXV és a Polymaker startup vállalatok forradalmian új megoldással rukkoltak elő. A több területen is alkalmazott 3D-s nyomtatókat elkezdték az autók gyártására használni.
Vágólapra másolva!

Az LSEV névre keresztelt elektromos autó 7500 dollárba fog kerülni, de az új technológiának köszönhetően három nap alatt elkészül, így sokkal gyorsabb és egyszerűbb lehet a tömeggyártása.

Az LSEV minden alkatrésze nyomtatott, kivéve a váz, az üvegek és az ülések.

A kétüléses járgány nagyban hasonlít a Smart kocsikra, de sajnos nem olyan gyors. A csúcssebessége 43 mérföld óránként (körülbelül 60 km/óra) és nagyjából 93 kilométer megtételére képes egy töltéssel, tehát főleg a városi közlekedést fogja segíteni, ennél nagyobb távokra nem igazán érdemes vállalkozni vele.

3D-s nyomtatóval készült kisautó Forrás: MTI/EPA/3D nyomtatós kulturális múzeum

A kocsi 2019-ben lesz elérhető Európában és Ázsiában.

Az LSVE 57 műanyag alkatrészből áll, az XEV 3D-s nyomtatói pedig fejenként 25 kilogramm nyersanyagot használnak fel az autók előállításához naponta. Stanley Lu, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy számtalan előnye van a gyártás ezen formájának.

A legfontosabb előnyök közé tartozik a nagyobb szabadság és kreativitás a tervezésnél, valamint a gyárak felszerelése is sokkal olcsóbb és egyszerűbb lett. Lu hozzátette, hogy jelenleg ez a módszer a leghatékonyabb és nemcsak az autók, hanem más eszközök gyártásánál is.